چه بلایی بر سر بازی Splinter Cell Remake آمده‌است؟

چه بلایی بر سر بازی Splinter Cell Remake آمده‌است؟

محمد مسعودی محمد مسعودی
4 ماه و 16 روز پیش

سال ۲۰۲۳، سالی غنی برای صنعت بازی محسوب شد. بین تعداد زیادی از عناوین منتشر شده کیفیت بالا، مانند بازی Marvel’s Spider-Man 2، بازی Alan Wake 2 و موارد دیگر، ناامیدی‌های بزرگی نیز حضور داشتند. برخی از عناوین، بسیار مورد انتظار بودند و تجربه تلخی را برای بازیکنان رقم زدند که با توجه به استعدادهایی که روی آن‌ها کا می‌کردند، واقعا شرم‌آور بود. برخی از عناوین هم کلا بد بودند و انتظار خاصی از آن‌ها نمی‌رفت.

 

البته در میان تیتر‌ها، بحث‌ها و گتفگو‌هایی که در مورد انتظارات از صنعت بازی در سال ۲۰۲۴ است، بازی‌های مختلفی حضور دارند که ما درمورد آن‌ها بسیار کم شنیده‌ایم. منظورمان این است که برخی از بازی‌ها در زمان معرفی، سر و صدای زیادی به پا کردند و با منتشر نشدن اطلاعات و جزئياتی جدید در مورد آن‌ها، از دید بازیکنان محو شدند. 


در سال گذشته، بازی Silent Hill 2 Remake از استودیو Bloober، پس از شایعات فراوان درمورد آینده این فرنچایز، معرفی شد. با این‌ حال، به روز رسانی‌ای در مورد وضعیت توسعه این بازی در سال ۲۰۲۳ ارائه نشد. سکوت خبری در مورد وضعیت توسعه این بازی به حدی زیاد بود که توسعه کننده مجبور شد به طرفداران اطمینان دهد که این بازی هنوز در دست توسعه است و کار روی آن متوقف نشده و با توجه به اینکه کمپانی کونامی ناشر این بازی است، جزئیات مربوط به آن هم باید توسط این کمپانی به اشتراک گذاشته شود. پس از آن به بازی Hollow Knight: Silksong، دنباله مورد انتظار استودیو Cherry برای شاهکار سال ۲۰۱۷ می‌رسیم. این بازی هم در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و تاریخ انتشار آن از ابتدای سال میلادی جاری، به تاریخی نا معلوم، به تعویق افتاده است.

در مقایسه، معرفی بازی Splinter Cell Remake توسط کمپانی یوبی‌سافت، آنقدرها هم جدید نیست. با این حال، وقتی به یاد می‌آورید که این بازی در سال ۲۰۲۱ و پس از سال ها حضور شخصیت سم فیشر در صحنه‌هایی از عناوین دیگر، معرفی شد، انتظار برای یک دنباله افزایش یافت. این اتفاق پس از آن رخ داد که این کمپانی بارها به عدم وجود یک قسمت جدید اشاره کرد، به ویژه با توجه به اینکه آخرین عنوان اصلی این سری، بازی Splinter Cell: Blacklist، در سال 2013 منتشر شد.


با رسیدن به انتهای سال ۲۰۲۳ و عدم حضور اخبار و به روز رسانی‌های کافی، زمان خوبی است که بپرسیم : بازی Splinter Cell Remake کجاست ؟

در آخرین به روزرسانی اصلی، مدیر بخش خلاقیت استودیو Ubisoft Toronto، کریس اوتی (Chris Auty)، استراتژی تیم سازنده بازی، برای ساخت گیم پلی‌ای که در آن کشتن دشمنان توسط بازیکنان الزامی نیست، را بیان کرد. این استراتژی همچنین شامل کاهش اتکا به شرط «سه بار به زنگ در آوردن هشدار و شکست» در ماموریت‌ها می‌شود، ویژگی‌ای که یادآور بازی Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory است. بعلاوه، تیم توسعه قصد دارد راه‌های بیشتری را برای «کاهش تنش» موقعیت‌ها و بهبود «گیم پلی مخفی کاری دقیقه به دقیقه»، که موجب خاص جلوه شدن بازی اصلی شده بود  ارائه دهد. همه این‌ها مسلما اهدافی عالی هستند.


لازم به ذکر است که در معرفی اولیه توسط استودیو Ubisoft Toronto، اعلام شد که پروژه بازی Splinter Cell Remake در «فاز‌های اولیه توسعه» قرار دارد. عنوان Remake هم به کلمه‌ای مناسب برای این پروژه خواهد بود، زیرا قرار بود که این بازی از همان ابتدا با موتور بازی سازی Snowdrop، ساخته شود. با این حال، تیم توسعه متشکل از نیروهایی جدید است و استودیو در کنار حفظ توسعه دهندگان کهنه‌کار خود، به منظور ایجاد تعادل، نیرو‌هایی تازه‌نفس با ایده‌هایی جدید را استخدام کرد. 


اگرچه این رویکرد منطقی است، اما به زمان نیز نیاز دارد. حفظ عناصر اصلی که موجب استثنائی شدن سری بازی Splinter Cell می‌شود، کار مهمی است. این چالش زمانی تشدید می‌شود که بخواهیم آن را برای مخاطبان امروزی مدرن کنیم، فناوری‌های جدید را به کار ببریم، و کل تجربه را برای تطبیق با سبک بازی غیرکشنده اصلاح کنیم. این تلاش شامل معرفی راه‌های جدید برای بازی، احتمالاً شامل محتوای اضافی و در عین حال تلاش برای حفظ احساس اصلی سری است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که بازی باید دارای «یک داستان به روز شده برای مخاطبان امروزی» باشد، همانطور که در فهرست مشاغل سال گذشته نشان داده شد، هدف هم همین است. این می‌تواند شامل ایجاد صحنه‌های داستانی جدیدی باشد و لایه دیگری از پیچیدگی را به کار اضافه کند.

 

مطالب مرتبط: چرا بازی‌های راکستار با تاخیر برای کامپیوتر منتشر می‌شوند؟

سپس به سال ۲۰۲۲ می‌رسیم که توسعه دهنده یک تصویر مفهومی جدید از این بازسازی رونمایی کرد که در آن، مکان‌هایی آشنا را به نمایش درآمده‌اند. در این سال بود که اوتی خبر داد که این بازی در مراحل اولیه تولید به سر می‌برد و تیم توسعه هنوز در حال ساخت نمونه‌های اولیه است. چنین خبری نشان داد که تیم توسعه عجله‌ای ندارد و برای اطمینان از ساخت عنوانی عالی، می‌خواهد همه چیز را به روشی صحیح انجام دهد تا در نهایت به ایجاد یک تجربه عالی برای طرفداران ختم شود. اوتی همچنین تایید کرد که تیم توسعه از نظر ارائه به روزرسانی‌هایی در مورد فرآیند ساخت بازی، کمی منزوی خواهد شد تا بتوانند روی ساخت بهترین بازی ممکن، تمرکز داشته باشند.


پس تا اینجای کار، توضیحی برای نبود اخبار و به روزرسانی‌هایی در مورد فرآیند ساخت بازی Splinter Cell Remake وجود دارد و می‌توان گفت که شانس آوردیم که به روزرسانی‌هایی را برای این بازی در اوایل سال دریافت کردیم.


علی‌رغم اینکه برخی از افراد به تمسخر عناوین بازسازی شده می‌پردازند و در مورد اینکه آیا شایسته جوایز هستند یا خیر، بحث می‌کنند، واقعیت این است که ساخت چنین عناوینی مستلزم تلاش قابل توجهی است. بازسازی امسال از بازی Dead Space که در جولای سال ۲۰۲۱ معرفی شد و در ابتدا برای انتشار در اواخر سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده بود، توسط  کمپانی EA تا ژانویه ۲۰۲۳ به تعویق افتاد تا اطمینانی از نبود مشکل در این بازی در زمان انتشار، حاصل شود. بازی Resident Evil 2 Remake، عنوانی که استودیوهای متعددی را برای تولید بازسازی‌های درجه یک تحت تاثیر قرار داده است، اولین بار در آگوست ۲۰۱۵ معرفی شد و تا ژانویه ۲۰۱۹ منتشر نشد.


شایعاتی در مورد اصلاحات اساسی و تغییرات مختلف، سال‌هاست که به گوش می‌رسد. بنابراین، وقتی می‌فهمید که نمونه‌سازی اولیه برای بازی Splinter Cell Remake در حال حاضر در حال انجام است، لازم است بدانید که هیچ چیز در مرحله نهایی قرار نگرفته است. فرآیند تایید ویژگی‌ها نیز به زمان نیاز دارد، بنابراین تا زمانی که این اتفاق نیفتد، باید صبر کنیم و منتظر اخباری دقیق‌تر باشیم.


پیچیدگی‌های توسعه بازی، درگیری‌های زمانی، منابع و کمی شانس، تنها یک جنبه از معادله را در این مورد نشان می‌دهد. یکی دیگر از جنبه‌های مهم، نقش ناشر بازی در این پروسه است. در دسامبر سال ۲۰۲۱، ملاحظاتی اولیه برای بازی Splinter Cell بعدی وجود داشت که قرار است عنوان آینده، عنوانی جهان باز با مقیاسی قابل مقایسه با بازی Halo Infinite باشد.

وضعیت فعلی در مورد اینکه آیا رویکرد جهان باز برای Splinter Cell هنوز در حال انجام است، ناشناخته باقی مانده است، به ویژه با توجه به سابقه ناشر در لغو پروژه های مختلف در سال‌های اخیر. برای نمونه می‌توان به بازی Ghost Recon Frontline و بازی Project Q و حتی نسخه بتل رویال شایعه شده از بازی Splinter Cell، اشاره کرد. علیرغم اینکه برخی از این پروژه‌ها در مراحلی پیشرفته از فرآیند ساخت قرار داشتند، اما ناشر تصمیم گرفت آ‌ن‌ها را لغو کند، که شاید تحت تأثیر ملاحظاتی مانند اشباع بازار، به ویژه در مورد بازی‌های چند نفره، چنین تصمیماتی صورت گرفت.


البته این به این معنی نیست که بازی Splinter Cell Remake لزوماً به همین سرنوشت دچار خواهد شد. با توجه به ملاحظات دقیقی که برای جمع‌آوری تیم توسعه انجام شده و رویکرد حفظ گیم پلی بازی اصلی در کنار مدرن سازی مضامین آن، بعید به نظر می‌رسد که ناشر آن را به طور ناگهانی کنار بگذارد. از هرچه بگذریم، یک عنوان مخفی‌کاری در مقیاسی کوچک ممکن است چیزی باشد که این کمپانی به آن نیاز دارد. 

 

مطالب مرتبط: چرا نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی Bloodborne ساخته نشده است؟

با این وجود، با توجه به سالی که با اخراج‌های متعدد در صنعت بازی و شرکتی که در زمان‌های اخیر شکست‌های بیشتری نسبت به موفقیت‌هایش تجربه کرده است، این اطمینان دور از دسترس است. چشم‌انداز دائماً در حال تغییر است، شما امیدوارید که ناشر اهمیت IP و پرورش بازی‌های خود را که طرفداران به آن اهمیت می‌دهند، درک کند. اما بعد از آن به یاد می‌آورید که این همان ناشری است که در جولای گذشته شایعه شده بود که ۱۱عنوان در حال ساخت دارد.


به همان اندازه که برخی از توسعه دهندگان می‌خواهند سراغ فرنچایزهای مورد علاقه‌ی بازیکنان بروند ، افرادی که در صدر شرکت هستند انگیزه کسب درآمد و ساخت چیزی که فروش خوبی داشته باشد را دارند. البته باید توجه داشت که این همان ناشری است که هزینه‌های زیادی را صرف توسعه بازی Skull and Bones کرده تا آن را به اندازه کافی زنده نگه دارد و بعدا به دلایلی آن را به تاخیر بیاندازد. 


هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است اشتباه پیش برود، اما می‌توانید همین را برای هر پروژه بازی ویدیویی در مراحل اولیه توسعه بگویید. برخی از ایده‌های جدید در این بازی ممکن است اصلا کارساز نباشند. ممکن است مشکلات عملکردی داشته باشد، به خصوص در مورد کاری که تیم می‌خواهد در موتور بازی سازی Snowdrop انجام دهد. ممکن است این بازی لذت بخش نباشد و اگر نیاز به یک بازسازی کامل نداشته باشد، لازمه پیاده‌سازی تغییراتی باشد. یک تیم توسعه هر روز با چنین چالش‌هایی مواجه است. اما بیایید امیدوار باشیم که بازی Splinter Cell Remake به آرامی این چالش‌ها را پشت سر بگذارد و سفری به سوی موفقیت را با کمترین شکست آغاز کند.

 

برچسب ها: Splinter Cell Remake, Marvel’s Spider-Man 2, Resident Evil 2 Remake
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.