بالاخره انتظارات برای فصل بعدی دنیای عنکبوتی استودیو Insomniac به پایان رسید. بازی Marvel’s Spider-Man 2 بالاخره منتشر شده است و به این معنی است که به زودی، میلیونها بازیکن در سراسر دنیا، در میان ساختمانهای نیویورک شروع به تاب خوردن میکنند. بازی Marvel’s Spider-Man 2 سعی دارد که با روشهای مختلف، از مبارزات و پیمایشهای بازی گرفته تا فعالیتهای جانبی و چیزهای دیگر فرمول بازیهای قبل از خود را بهبود بخشد. این به این معنی است که وقتی وارد بازی میشوید، چیزهای زیادی وجود دارند که میتوانند توجه شما را به خود جلب کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، در این مطلب قصد داریم که به منظور آسانتر کردن ساعات اولیهای که در بازی سپری میکنید، نکات و ترفندهایی را به شما ارائه دهیم که در نظر گرفتنشان برای شما، در حین بازی، ارزشمند باشد.
مطمئنا چیزی که همیشه در بازیهای استودیو Insomniac، با صرف نظر از ژانر یا فرنچایز، دیده میشود، گجتهای ابداعی جدیدی است که به منظور استفاده در روشهای خلاقانه در بازی گنجانده شدهاند و همانطور که انتظار میرود، از اینگونه گجتها هم در بازی Marvel’s Spider-Man 2 دیده میشود. یکی از این گجتهای تازه معرفی شده، Web Line است که تحرک و آزادی حرکت بازیکنان در حالتهای مخفی کاری را به سطح کاملا جدیدی میرساند. در واقع، میتوان گفت که Web Line، ابزاری قدرتمند است که بازیکنان را در طول بخشهای مخفی کاری، یاری میکند. هنگامی که به ابزار Web Line دسترسی پیدا کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که میتوانید به راحتی در مناطق شلوغ، به سمت دشمنان تار پرت کنید و یکی یکی آنها را به اسارت خود در بیاورید. با استفاده از این گجت، میزان مخفی کاری شما به شکل غیرقابل توجهی افزایش مییابد و میتوانید دشمنان را، بدون اینکه بدانند که در بالای سرشان چه اتفاقی رخ میدهد، غافلگیر کنید.
مبارزات هوایی از زمان بازی Marvel’s Spider-Man اصلی در سال ۲۰۱۸، نقش مهمی در مکانیک مبارزهای جهان عنکبوتی استودیو Insomniac ایفا کرده است. حالا، در بازی Marvel’s Spider-Man 2 این جنبه دستخوش گسترش بوده و مجموعه ابزار گستردهتری به بازیکنان ارائه داده شده است. اکنون به لطف مجموعهای از ابزارها، تواناییها و ترکیبهای تازه، بازیکنان روشهای زیادی برای معلق نگه داشتن دشمنان خود در هوا و ضربه زدن به آنها دارند. ثابت در هوا ماند در طول مبارزات، برتری بسیار بیشتری به نسبت درگیری با دشمنان روی زمین را به همراه دارد. علاوه بر این، ارتقای درخت مهارت (Skill Tree) به شما این امکان را میدهد که تمرکز خود را افزایش دهید و که موجب افزایش و تقویت اثربخشی آسیبی که در طول نبرد هوایی به دشمنان وارد میکنید، میشود.
مطالب مرتبط: ممکن است یک بازی Venom توسط استودیو Insomniac ساخته شود
بازی Marvel’s Spider-Man 2 از بسیاری از جهات، به نسبت نسخههای گذشته این فرنچایز، پیشرفت داشته و یکی از آنها سیستم مبارزه آن است و یکی از بسیاری از عناصری که در بهبود سیستم مبارزه آن نقش داشته، تنوع بسیار زیاد دشمنانی است که بازیکنان با آنها روبرو میشوند. وجود انواع مختلفی از دشمنان، نیازمند داشتن استراتژیهایی متفاوت برای شکست دادنشان است، البته انواع خاصی از دشمنان هم وجود دارند که بازیکنان باید به محض مشاهده آنها را شکست دهند. به طور خاص، شکست دادن دشمنان پرنده یا دشمنان مکانیکی، در صورت توجه نداشتن به آنها، میتوانند بسیار آزاردهنده باشند، بنابراین بهتر است که بازیکنان در یک رویارویی، به جای معطوف کردن توجه خود به سایر دشمنان، اول از همه این دسته از دشمنان را شکست دهند.
در بازی Marvel’s Spider-Man 2، مایلز مورالز (Miles Morales) به تواناییهای جدید و قدرتمند انگل Venom دست نمییابد، اما در عوض، دگرگونیهای جدیدی در قدرتهای بیوالکتریکی خود به دست میآورد. بیشتر این تغییرات، انواع مختلفی از رعد و برقهای زنجیرهای هستند که به هنگام مبارزه با گروه بزرگی از دشمنان، عملکرد بسیار مفیدی دارند. اگرچه استفاده قدرتهای بیوالکتریکی مایلز، به خصوص زمانی که قصد دارید حداکثر آسیب را به دشمنان خود برسانید، مفید تر واقع میشوند، اما توانایی Chain Lightning او برای کنترل جمعیت موثرتر هستند. بنابراین مهم است که بدانید برای چه کاری و چه چیزی مجهز شوید.
توانایی دفع ضربات یکی از چندین ویژگیهای تکراری جدیدی است که استودیو Insomniac در مکانیک مبارزه بازی Marvel’s Spider-Man 2، معرفی کرده است. با اینکه تمرکز اصلی مبارزه همچنان بر حمله کردن، جا خالی دادن و استفاده از گجتها و تواناییها است، اما حرکت هجومی به درد بخور بودن هر از گاهی خود را ثابت کرده است. زمانبندی مناسب برای مقابله با دشمنان با استفاده از یک حرکت هجومی، میتواند بسیار مفید باشد، مخصوصا زمانی که رویارویی در شدیدترین حالت باشد و بازیکنان باید با گروههای بزرگ و دشمنان سرسختتر، مقابله کنند. در حالی که راههایی برای جلوگیری از این حملات وجود دارد، اما توصیه میشود که بازیکنان زمانبندی مناسب برای انجام دفع را یاد بگیرند.
بازی Marvel’s Spider-Man 2 تغییراتی در سیستم پیشرفت بازی خود ایجاد کرده است. به عنوان مثال، تمام ارتقاهای مربوط به لباسها از طریق یک درخت ارتقا مشترک انجام میشود که شاخههای تمرکز (Focus)، سلامتی (Health)، آسیب (Damage) و پیمایش (Traversal) چهار دستهای هستند که میتوان آنها را ارتقا داد. اما پیشنهاد میشود که بازیکنان بیشتر اولویت خود را برای ارتقا تمرکز، بگذارند. این پیشرفتها طیف وسیعی از مزایا را شامل میشوند. از جمع شدن سریعتر تمرکز گرفته تا توانایی ذخیره چندین فینیشر، داشتن چندین نوار تمرکز و موارد دیگر. اولویت قرار دادن ارتقا تمرکز، میتواند تجربه گیمپلی بازیکنان را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد.
بازی Marvel’s Spider-Man، اغلب به دلیل مجبور کردن بازیکنان برای انجام فعالیتهای جانبی تکراری به سبک کلکسیونی، اذیت کننده بود، اما پیشرفتهای زیادی برای این مورد در بازی Marvel’s Spider-Man 2 دیده میشود و یکی از چندین روشی که این بازی توانسته چگونگی ارائه محتوای اختیاری به بازیکنان را بهبود ببخشد، این است که بازیکنان این فعالیتهای جانبی را از طریق گشت و گذار در جهان باز بازی کشف کنند. بنابراین، بهتر است مطمئن شوید که حداقل یکبار از هر نقطه نقشه بازی، بازدید داشتهاید و در حین انجام این کار، مطمئن شوید که به هر صدا یا رویدادی که میتواند شما را به سمت انجام دادن فعالیتهای جانبی هدایت کند، توجه داشته باشید.
مطالب مرتبط: سوالاتی که بازی Marvel's Spider-Man 2 باید به آنها پاسخ دهد
Web Wingها یکی از بزرگترین و چشمگیرترین پیشرفتهای جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 است که بدون شک در طول بازیها از آنها استفادههای زیادی خواهد شد. در حالی که پیمایش در نیویورک و مکان یابی تونلهای باد در طول زمان به امری طبیعی تبدیل میشود، اما در ساعات اولیه به راحتی میتوان از آنها چشم پوشی کرد. توصیه میشود که هر زمان که تونل های باد را در نزدیکی خود دیدید، در جریان لغزش شیرجه بزنید و ببینید که شما را به کجا میرساند. این روش به بازیکنان کمک میکند تا عادت استفاده از آنها را در سریع ترین زمان ممکن ایجاد کنند. علاوه بر این، برخی از این تونلهای باد، دسترسیای عالی به فعالیتهای اختیاری مختلف، مانند رسیدن به انبارهای زیرزمینی، پشتبامها یا دستیابی به رباتهای عنکبوتی پرنده از طریق تندبادهای صعودی را ارائه میدهند.
بسیاری از تکنیکها و ترفندهای جدید معرفی شده در بازی Marvel’s Spider-Man 2، بیشتر مربوط به مکانیکهای پیمایشی در بازی است. بدون شک یکی از برجستهترین این تکنیکها، تکنیک پرتاب شدن (Slingshotting) است که به بازیکنان امکان میدهد که با استفاده از دو رشته تار، از حالت سکون برای، پرت شدن سریع به سمت جلو، استفاده کنند. در سرتاسر پشت بامهای شهر نیویورک، نقاطی برای استفاده از این تکنیک، با عنوان نقاط Super Slingshot، تعبیه شده است که بازیکنان میتوانند برای پوشش مسافتهای قابل توجه، از آنها استفاده کنند. نکته مهمی که باید بازیکنان در حین استفاده از این تکنیک به آن توجه داشته باشند، این است که میتوانند تکنیک پرتاب شدن معمولی را در هر مکان و زمانی استفاده کنند و فقط محدود به نقاط تعیین شده نیست.
بازی Marvel’s Spider-Man 2، همانند نسخهی قبلی سری، به بازیکنان این امکان را میدهد که زنچیرهای از انواع حرکات نمایشی پر زرق و برق را در حال چرخیدن هوا به کار بگیرند و علاوه بر باز کردن جایزههای (Trophy)، به جمعآوری XP هم بپردازند. جدای از سرگرمکننده بودن این فعالیتها، این ترفندها مزایایی نیز دارند. سوالی که پیش میآید این است که بهترین راه برای رسیدن به بالاترین ارتفاع ممکن برای انجام مدام این حرکات نمایشی چیست؟ یکی از روشهای موثر، استفاده از سلسله وزش بادهای در حال افزایش در مناطق اقتصادی منهتن و جمعی از آسمانخراشهای آنجا است. در این منطقه، شما میتوانید به بالاترین ارتفاع ممکن دست یابید تا قبل از رسیدن به زمین، سلسلهای از حرکات نمایشی را اجرا کنید.