طرفداران بازیهای هیدتاکا میازاکی و مخصوصا بازی Bloodborne، سالهاست منتظر ساخت نسخه کامپیوتر این بازی هستند و ممکن است رویای آنها بهخاطر استودیو Virtuos نابود شده باشد. این استودیو پروژه ساخت نسخه کامپیوتر بازی Horizon Zero Dawn را آغاز کرد و نامش در بازی Marvel’s Avengers و شایعات مربوط به بازی Metal Gear Solid 3 Remake هم دیده میشد.
اخیرا یک یوتیوبر بهنام BaityBait مدعی شده که کمپانی سونی بهخاطر مشکلات زیاد نسخه کامپیوتر بازی Horizon Zero Dawn، استودیو Guerrilla را جایگزین استودیو Virtuos کرده تا مشکلات را برطرف کند. به ادعای این یوتیوبر، این کمپانی پروژه ساخت نسخه کامپیوتر بازی Bloodborne را هم به استودیو Virtuos سپرده بوده، اما بهخاطر وضعیت بسیار بد بازی Horizon Zero Dawn در زمان عرضه و ناتوانی این استودیو در برطرف کردن مشکلات، پروژه ساخت بازی Bloodborne در این استودیو را متوقف کرد.
چرا نسخه بعدی بازی Bloodborne باید یک پیش درآمد باشد؟
بهخاطر اینکه استودیو Guerrilla در زمان توسعه نسخه کامپیوتر بازی Horizon Zero Dawn تجربه زیادی در ساخت بازی برای کامپیوتر نداشته، برای ساخت این بازی با استودیو Virtuos وارد همکاری شده بود. این بازی که در سال 2020 برای کامپیوتر منتشر شد بهخاطر عملکرد فنی ضعیف نقدهای منفی زیادی در استیم دریافت کرده بود. پس اگر واقعا استودیو Virtuos برای ساخت نسخه کامپیوتر بازی Bloodborne انتخاب شده بود، سونی تصمیم درستی برای قطع همکاری با این استودیو گرفته است.
برای کمپانی سونی و استودیو Guerrilla چندماه طول کشید تا مشکلات بازی Horizon Zero Dawn را برطرف کنند و درنهایت استودیو Nixxes هم تنها چندماه پس از خریداری توسط سونی، برای کمک به توسعه پچهای این بازی وارد عمل شد.