نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) که از سازندگان مجموعه بازی Final Fantasy است اعلام کرده که زمانی همراه با هیورشی تاکی (Hiroshi Taki)، هیروشی میناگاوا (Hiroshi Minagawa) و کازوتویو مائهیرو (Kazutoyo Maehiro) قصد ساخت یک مجموعه بازی جدید را داشتهاند که شبیه بازی Bloodborne بوده است. این بازی که بعدا کنسل شد، پیش از انتشار بازی Bloodborne در دست ساخت بوده است. یوشیدا این موضوع را در کتاب خود با نام Yoshida Uncensored فاش کرده که یکی از کاربران ResetEra با نام Deamboum متوجهاش شده.
این بازی جدید آنقدر شبیه به بازی Bloodborne بوده که میناگاوا به شوخی میگوید وقتی بازی Bloodborne منتشر شده ترسیده است، چون اسکوئر انیکس همچنان مشغول کار روی این محصول جدید بود و فرام سافتوور بازی را منتشر کرده بود. تاکی در خصوص بازی میگوید: «سلاحها و تفنگهای شبیه به هم داشتند، و استایل بازی هم گوتیک بود.» یوشیدا نیز اضافه میکند: «وقتی برای اولین بار بازی Bloodborne را دیدم با خودم گفتم قبلا این را مجا دیده بودم؟!»
هفت خواسته طرفداران از بازی Final Fantasy 16
بازی اسکوئر انیکس قرار بوده که یک عنوان اکشن هاردکور با المانهای علمی-تخیلی باشد. همچنین قرار بوده که این بازی یک بخش پنج نفره مولتیپلیر هم داشته باشد که یکی از بازیکنها باید با چهار نفر دیگر مبارزه میکرده، البته در این وضعیت کاراکتری که تنها بوده قدرت بیشتری هم داشته و میتوانسته از مهارات مختلف استفاده کند. اگر این بازیکن کشته میشد، کاراکتر نیز حذف شده و بازیکن مجبور میشد که بازی را از اول شروع کند. یوشیدا میگوید که این سیستم واقعا بیرحمانه بود.
نکته جالب ماجرا اینجاست که یوشیدا گمان میکند این بازی میتوانست شکست بخورد. در کتاب میخوانیم که میناگاوا میگوید: «اگر این بازی منتشر میشد چگونه عمل میکرد؟» و یوشیدا در جواب او با قاطعیت میگوید که بازیشان تبدیل به یک شکست بزرگ میشود. با توجه به اطلاعاتی که در کتاب ذکر شده، روند ساخت این عنوان افتضاح بوده و با نزدیک شدن به سالگرد شروع توسعه، مشکلات فراوانی برای تیم ایجاد شده بوده است. طبق گفتههای تاکای، بعد از شش الی هشت ماه کار تقریبا بهتر شده بود، اما تیم توسعه دهنده زمان زیادی را در مرحله آزمون و تکرار گذرانده و همین باعث شده که ساخت بازی طاقتفرسا شود. به همین سبب نیز اسکوئر انیکس ساخت این اثر ار متوقف کرده است.