از عرضه جدیدترین عنوان استودیو Arkane، یعنی بازی Deathloop، مدتی میگذرد. هدف اصلی بازیکنان در این بازی کشتن هشت هدف در یک روز است. البته این کار آسانی نیست؛ زیرا کشته شدن در بازی شما را به ابتدای روز بازمیگرداند. گیمپلی بازی Deathloop را میتوان در جمعآوری اطلاعات در طول روز و استفاده از آنها برای پایان دادن به چرخه زمانی بازی خلاصه کرد. البته برای کشتن برخی از اهداف باید ابتدا کارهای دیگری را انجام دهید. فیا (Fia) و چارلی (Charlie) دو نمونه از این اهداف هستند که برای کشتن آنها باید چهار پیکتوگرام (Pictogram) را پیدا کنید. البته چندین مشکل سر راه بازیکنان قرار دارد.
برخورد به سنسورها یا لو رفتن باعث فعال شدن راکتور فیا در قلعه او میشود. پس از آن 60 ثانیه فرصت دارید که محل را ترک کنید یا روز را از اول آغاز کنید. کشتن فیا از این امر جلوگیری میکند. اگرچه میتوانید با قطع کردن سیم درست از فروپاشی راکتور جلوگیری کنید. درهرصورت، بهتر است اول او را کشته و محافظان، برجکها و دیگر ابزار دشمن را از بین ببرید و سپس تا بتوانید آزدانه به ماموریت خود ادامه دهید.
مشکل دیگر این است که چهار پیکتوگرامی که بازیکنان به آن نیاز دارند، در 14 نقطه تصادفی پخش شدهاند. در حین بازی برای هرکدام از آنها سرنخهای متفاوتی را پیدا خواهید کرد، اما مکان دقیقی از آنها به شما داده نمیشود. برای صرف جویی در زمان، مکان احتمالی تمام پیکتوگرامها را در این مطلب بررسی میکنیم.
محل پیکتوگرامها:
1 – هنگام ورود به پناهگاه از بالای صخره، به راست بروید و از چاه آسانسور پایین بروید. چوبهای مسدود کننده اتاق را بشکنید و از پنجره مجاور با استفاده قدرت تلپورت خود به اتاق بروید. باتری روی میز را با استفاده شارژر موجود در اتاق شارژ کنید و از اتاق خارج شوید. هنگام خروج، در بستهای سمت راست شما قرار دارد که باید با استفاده از باتری شارژ شده آن را باز کنید. پس از باز کردن در پیکتوگرام را مشاهده خواهید کرد.
2 – سمت راست همان اتاقی که در آن باتری را شارژ کردید، کنار جعبهها در نزدیکی میزها پیکتوگرام دوم را مشاهده خواهید کرد.
3 – پس از خروج از دری اتاقی که در آن پیکتوگرام دوم را پیدا کردید، راهرو را طی کنید پس از مدتی به سمت راست نگاه کنید. سومین پیکتوگرام روی دیوار خواهد بود.
4 – پس از سومین پیکتوگرام، پشت وسیلهای که به سمت چپ میرود و به اتاقی منتهی میشود، بهدنبال مسیری بگردید. به محض ورود، بچرخید و روی دیوار سمت راست چهارمین پیکتوگرام را مشاهده خواهید کرد.
5 – به چاه آسانسور باز گردید. میتوانید از همان در بالای صخره یا از پایین وارد آن شوید. پنجمین پیکتوگرام در نیمه راه چاه آسانسور خواهد بود.
6 – به اتاقی که اولین پیکتوگرام را در آن یافتید برگردید. پس از خروج از اتاق، به سمت راست خود نگاه کنید تا یک تانک تخریب شده را ببینید. درست در زیر مخزن تانک یک مسیر وجود دارد و پیکتوگرام ششم را زیر مخزن مشاهده خواهید کرد.
7 – به اتاقی که در آن یک راکتور هستهای وجود دارد بروید و سرویس بهداشتی را پیدا کنید. هفتمین پیکتوگرام داخل آن قرار دارد.
8 – در راهرویی که پیکتوگرام سه در آن یافت میشود، به سمت راست بروید. اتاقی در این مسیر وجود خواهد داشت که هشتمین پیکتوگرام را پشت در خواهید دید.
9 – دقیقا روبهروی پیکتوگرام سه در طبقه بالا، یک در وجود دارد. از آن عبور کرده و سپس وارد پنجره دوم شوید. پیکتوگرام 9 روی زمین قرار خواهد داشت.
10 – از همان جایی که پیکتوگرام 9 را پیدا کردهاید ، کافی است بچرخید دیوار پشت را نگاه کنید. دهمین پیکتوگرام آنجا خواهد بود.
11 – هنگام ورود به پناهگاه از در بالای صخره، دیوار سمت چپ را برای یازدهمین پیکتوگرام بررسی کنید.
12 – این پیکتوگرام پشت راکتور و روی دیوار حک شده است و به سادگی میتوان آن را تشخیص داد.
13 – در همان مکان که راکتور وجود دارد، گوشه سمت چپ را بررسی کرده و به زمین نگاه کنید. سیزدهمین پیکتوگرام آن جا قرار خواهد داشت.
14 – از همان مکانی که پیکتوگرام 6 را پیدا کردید، به اتاق سمت راست بروید. پس از ورود، برگردید و به سمت چپ نگاه کنید. یک پیکتوگرام در پشت وجود دارد.
مطالب مرتبط:
چگونه در بازی فیفا ۲۲ درصد پیروزی خود را افزایش دهیم؟
راهنمای بازی Destiny 2 برای تازه کارها
گهگاه هنگام کاوش در Blackreef’s Districts، ممکن است به یک در قفل برخورد کرده باشید که به نظر میرسد هیچ راه ورودی ندارد و با زنگ زدن نیز کسی در را باز نمیکند. اما وجود این در بیدلیل نیست. در اصل، این مخفیگاهها برای جاسوسانی است که در حال تحقیق در مورد برنامه AEON هستند و هر کدام کد مخصوص خود را دارند.
هنگام شب یا بعد از ظهر که سطح آب به اندازه کافی پایین میآید، میتوانید به اولین مخفیگاه در Fristad Rock وارد شوید. به سمت چپ تونل حرکت کنید و به دری خواهید رسید که با چند چوب بسته شده است. با شکستن چوبها مسیری خواهید داشت که به اولین مخفیگاه بازی، یعنی Storm Shelter راه خواهد داشت. این مکان در اصل مقر اصلی جاسوسان است و در آن دری وجود دارد که برای باز کردن آن باید سه کد در اختیار داشته باشید. این مکان همچنین دارای یک گزارش صوتی، یک Trinket، اطلاعات بیشتر در مورد Visionaryها و اولین کد است. برای دسترسی به دو مخفیگاه جاسوسی و کدهای دیگر، باید مختصات آنها را با استفاده از رادیو پیدا کنید.
این پخش را فقط میتوان هنگام صبح گوش داد، اما اگر به غرفههای تلفن بروید یا رادیوهای قابل حمل در هر ناحیه را پیدا کنید (همان رادیوهایی که میتوانید آنها را هک کنید و حواس دشمنان را پرت کنید.)، سپس با استفاده از Hackamajig میتوانید آن را تنظیم کنید. مختصات مورد بحث M13 ، H26 و R33 هستند که هرکدام یک عدد تصادفی را دنبال میکنند. این مختصات بهترتیب با مخفیگاههایKarl's Bay ، Updaam و Fristad Rock مطابقت دارند. مخفیگاه Fristad Rock همان مقری است که در بالا به آن اشاره شد. مخفیگاه Updaam در کنار فروشگاه آتش بازی Otto و مخفیگاه Karl's Bay در کنار Treasure of the Ice قرار دارد. شمارههای تصادفی نشان میدهند که چند بار باید زنگ در مخفیگاه را بزنید تا در باز شود. این شمارهها برای هر بازیکن منحصر به فرد است.
پس از ورود به مخفیگاه Updaam، یک Exemplar Vopant Trencher به همراه جزئیاتی درباره برخی دیگر از Visionaryها و کد دوم را پیدا خواهید کرد. حال به مخفیگاه Karl's Bay بروید و یادداشتهایی در مورد جاسوسان، Exemplar PT-Spiker و کد سوم را دریافت کنید. با هر سه کد، به مقر جاسوسی در Fristad Rock بازگردید.
پس از رسیدن به آن جا، هر سه کد را وارد کنید و وارد اتاقی شوید که در آن دو تپانچه Exemplar Tribunal Pistols ، جزئیات مربوط Visionaryهای مختلف و حتی کدهای امنیتی برای مکان فرانک اسپایسر و راکتور Fia یافت میشود. حتی میتوانید یک کد برای سرویس تحویل Gideon Fry پیدا کنید.