بازی Diablo 4 پیش از عرضه تغییرات بزرگی خواهد داشت

بازی Diablo 4 پیش از عرضه تغییرات بزرگی خواهد داشت

آرین صفری آرین صفری
1 سال و 11 روز پیش

کمپانی بلیزارد به‌تازگی تغییراتی که در بازی Diablo 4، پیش از عرضه رسمی آن، به‌وجود خواهد آورد را منتشر کرد. این تغییرات باتوجه به بازخورد بازیکنان در دو آخر هفته بتای بازی به‌وجود آمده‌اند.

 

توسعه‌دهندگان بازی Diablo 4 گفته‌اند که دو نسخه بتا در اصل برای جمع‌آوری بازخورد بازیکنان در مورد آنچه می‌توان تغییر داد بود. چنین کاری به آن‌ها کمک کرد تا بتوانند تجربه بهتری را ارائه دهند. حال به‌نظر می‌رسد که بازیکنان چیزهای زیادی برای گفتن داشتند؛ زیرا لیست تغییرات منتشر شده نسبتاً گسترده است و شامل به‌روزرسانی‌های اصلی برای هر یک از کلاس‌ها، دسته‌ای از سیاهچالها، برخوردها، رابط کاربری و موارد دیگر است.

 

طی یک به‌روزرسانی در سایت رسمی بلیزارد گفته شده است: «پس از پایان دسترسی زودهنگام و بتای باز بازی، تیم سازنده تمام بازخوردهای شما را خواند و داده‌های بازی را بررسی کرد. با استفاده از این اطلاعات، ما اصلاحات و به‌روزرسانی‌های مختلفی را برای سیستمهای مختلف در بازی Diablo 4 انجام داده‌ایم که همه آن‌ها در نسخه اصلی بازی وجود خواهند داشت.»

به‌گفته بلیزارد، بازخوردهای زیادی در مورد سیاه‌چال‌ها نشان می‌دهد که زمان زیادی صرف بازگشت به نقاط پیشین می‌شود. بنابراین سیاه‌چال‌های زیر برای کاهش این مسئله بهینه‌سازی شده‌اند:

  • Caldera Gate
  • Defiled Catacombs
  • Derelict Lodge
  • Forbidden City
  • Hoarfrost Demise
  • Immortal Emanation
  • Kor Dragan Barracks
  • Maulwood
  • Rimescar Caverns

سیاه‌چال‌ها همچنین طوری تنظیم شده‌اند که رویدادها رایج‌تر باشند. به‌صورتی که احتمال وقوع رویدادها از 10 به 60 درصد افزایش یافته است. همچنین به‌روزرسانی‌هایی در گیم‌پلی بازی نیز دیده می‌شود که برای «بهینه‌سازی و تغییر تجربه تکمیل اهداف» طراحی شده‌اند.

عملیات متعادل سازی کلاس‌های بازی نیز پیش از عرضه رسمی آن شروع شده است. بسیاری از قدرت‌های افسانه‌ای مؤثرتر شده‌اند و تایید شده است که تمامی کلاس‌ها به مهارت‌های کافی دسترسی دارند که اثرات مختل کننده کنترل شخصیت را حذف می‌کند. همچنین اکنون دو برابر بیشتر طول می‌کشد تا قابلیت‌هایی مانند Stun و Freeze روی Elite Monsters تاثیر بگذارند.

در این به‌روزرسانی، کلاس بربر (Barbarians) کمی ضعیف‌تر شده‌اند. به‌این صورت که 10 درصد از Passive Damage یا آسیب‌های غیرفعال آن کم شده است. همچنین برخی از قابلیت‌های او که آسیب وارد شده را کاهش می‌دهد نیز ضعیف‌تر شده‌اند. قابلیت Whirlwind اکنون آسیب بیشتری وارد می‌کند و خشم (Fury) بیشتری جذب می‌کند. قابلیت Double Swing نیز زمانی که روی دشمنانِ از پا افتاده استفاده می‌شود، خشم را دوباره پر می‌کند.

 

کلاس درویدها (Druids) نیز تغییراتی داشته است. برای مثال، آسیب وارد شده توسط همراهان یک دروید به‌شدت افزایش یافته‌اند و زمان استفاده از تمامی Ultimateها کاهش یافته است. علاوه بر این، بهبودهای کاربردی در استفاده از قابلیت‌های Maul و Pulverize ایجاد شده است. همچنین استفاده از یک مهارت که به تغییر شکل دروید ربطی ندارد (non-shapeshifting)، او را به شکل انسانی‌اش تبدیل می‌کند.

 

کلاس نکرومنسر (Necromancer) تا حد زیادی ضعیف شده است. به‌این صورت که اکنون مینیون‌های احضار شده راحت‌تر می‌میرند و آسیب وارد شده توسط قابلیت Corpse Explosion نیز کاهش یافته است. با این حال، از پاداش‌های کتاب مردگان (Book of the Dead) قوی‌تر شده‌اند. همچنین جالب است که نور تولید شده Skeletal Warriors و Mages کاهش یافته است تا از آسیب به چشم‌ها جلوگیری شود.

 

طرفداران کلاس روگ (Rogues) از خواندن این به‌روزرسانی خوشحال خواهند شد؛ چرا اکثر جادوهای استفاده شده توسط این کلاس قوی شده‌اند. ارتقاء مهارت‌های Subterfuge آن‌ها را قوی‌تر می‌کند. تنها جایی که این کلاس ضعیف شده است در استفاده از مهارت‌های آغشته‌ سازی (Imbuement) است که اکنون به‌زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارند.

 

به روز رسانی های کلاس جادوگر (Sorcerer) کمی پیچیده است. جادوی Charged Bolt اکنون آسیب بیشتری وارد می‌کند و مانای کمتری مصرف می‌کند، اما آسیب جادوی Chain Lightning و همچنین اثربخشی آن در برابر باس‌ها کاهش یافته است. زمان استفاده از پاداش جادویی Incinerate کاهش یافته است، درحالی که فایروالها (Firewalls) به‌گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند که زیر پای دشمنان بیشتر ایجاد شوند. در همین حال، پاداش جادویی شهاب‌سنگ (Meteor) نیز احتمال یک ضربه شانسی (Lucky Hit) را بالا می‌برد.

 

این به‌روز رسانیِ گسترده قطعا تاثیر زیادی بر بازی خواهد داشت. با این حال، بیشتر این تغییرات رفع اشکال هستند و ارتباط کمتری با بازخورد واقعی بازی دارند. برخی از استثناها شامل تغییراتی در Cellars برای افزایش شانس به‌دسب آوردن یک صندوق پس از اتمام آن است. جالب اینجاست که باس فایت Butcher از لحاظ سختی دوباره ارزیابی شده است و شکست دادنش در سطح سه و چهار جهانی دشوار‌تر خواهد بود. به همین ترتیب، باس هایی از جمله T'chort، Malnok و Vhenard تغییراتی در حملات و مکانیک های مبارزه داشته‌اند، اگرچه مشخص نیست که آیا این تغییرات منجر به نبردهای آسان تر یا سخت‌تر می‌شود.

 

برچسب ها: Diablo 4
1 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.