همکاری جرج مارتین (Goerge R. R. Martin)، نویسنده و خالق مجموعه نغمه یخ و آتش، با هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) برای ساخت بازی Elden Ring یکی از دلایل اصلی بالا رفتن سقف انتظارات برای این عنوان بوده است. اما طبق مصاحبه اخیر مارتین، کار او روی خلق دنیای بازی Elden Ring سالهاست به اتمام رسیده و پس از آن مشارکتی در ساخت این عنوان نداشته است.
مارتین در این مصاحبه میگوید: « کار من در پروژه ساخت بازی سالها پیش به پایان رسید. بازیهای امروزی خیلی شبیه فیلمهای سینمایی شدهاند و پروژه ساختشان بسیار طولانی است. آنها دنیایی میخواستند تا بازی در آن جریان داشته باشد و فرایند خلق یک دنیای فانتزی جدید یکی از مهمترین فاکتورهای ساخت یک عنوان جدید است و باید علاوه بر خلق شخصیتهای جدید و داستان کلی، به قوانین پایهای این دنیا هم توجه فراوانی کنید. دنیاهایی مانند سرزمین میانه تالکین، عصر هایبریایی رابرت هاوارد و دنیای خلق شده توسط آیزاک آسیموف از این دست دنیاها هستند. پروژه ساخت بازی به آرامی پیش رفت و بالاخره قرار است در ماه ژانویه آینده (بهمن ماه) منتشر خواهد شد. من هم مانند طرفداران این بازی مشتاقم تا نتیجه نهایی را ببینم.»
به گفته مارتین، بخش اعظم کار او در خلق دنیای بازی Elden Ring به خلق پیشینه داستانی دنیا و شخصیتهای بازی مربوط میشد و استودیو From Software بقیه کار را انجام داده است. البته این استودیو هر از چند گاهی طراحی برخی از هیولاها و دیگر چیزهای جذاب بازی را به مارتین نشان میداده، اما او شخصا سالهاست که روی ساخت این عنوان کار نکرده است.
بازی Elden Ring رو تاریخ 21 ژانویه 2022 (1 بهمن 1400) برای رایانههای شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس منتشر خواهد شد.