پس از نمایش تریلر گیم پلی بازی Elden Ring همچنان اطلاعات بیشتری از بازی جدید استودیو From Software منتشر میشوند. کارگردان این بازی، هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) در مصاحبههای مختلفی که با خبرگزاریها انجام داده اطلاعات هیجان انگیزی از این بازی منتشر کرده است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
گیم پلی
اولین خبر خوب برای طرفداران بازیهای این استودیو، بازگشت قابلیت ساخت و شخصی سازی شخصیت اصلی بازی است که در بازی Sekiro: Shadows Die Twice وجود نداشت. در ادامه، میازاکی درباره گیم پلی بازی Elden Ring گفت: «بازیکنان آزادی عمل بسیار بیشتری نسبت به سری Dark Souls خواهند داشت و حتی میتوانند از مبارزه با برخی از باسهای بازی پرهیز کنند. البته مبارزه با برخی از باسهای بازی در جریان داستان الزامی خواهد بود.»
به گفته میازاکی، بیش از 100 تکنیک و قابلیت مخصوص مبارزه در بازی Elden Ring وجود خواهد داشت که بر خلاف بازی Dark Souls 3، تنها به یک نوع اسلحه محدود نخواهند شد. درجه سختی این بازی هم متعادلتر از بازیهای قبلی این استودیو شده است تا بازیکنان بیشتری بتوانند به تجربه این بازی بپردازند. البته این به معنی ساده شدن مبارزات بازی نیست و همچنان دشمنان سخت و آزاردهندهای در سرزمینهای میانی پرسه خواهند زد.
جهان بازی و تاریخچه آن
طبق گفتههای میازاکی، نام سرزمینهای میانی (Lands Between) هنگام ایده پردازی برای تاریخچه و افسانههای دنیای بازی به ذهن جرج مارتین (George R. R. Martin) رسید.
این سرزمینها و تمامی ساکنان آنها، مورد آمرزش حضور حلقه باستانی و نماد آن در دنیا، یعنی درخت بزرگ Erdtree قرار گرفتهاند و درخشش نور طلایی درخت Erdtree را میتوان در چشمان ساکنین سرزمینهای میانی دید. اما در این میان افرادی هم هستند که توسط حلقه باستانی طرد شدهاند و چشمان تاریکی دارند؛ این افراد Tarnished یا «لکه دار» نامیده میشوند. پیشینیان «لکه دار»ها، در گذشته از سرزمینهای میانی رانده شدند. اما پس از خرد شدن حلقه باستانی، آنها توانستند دوباره به سرزمینهای میانی بازگردند. بازگشت این گروه به سرزمینهای میانی، نقطه آغازین بازی Elden Ring خواهد بود.
بازیکن به عنوان یکی از این افراد لکه دار، مسیر خود را برای تبدیل شدن به یک ارباب باستانی (Elden Lord) آغاز خواهد کرد. البته شخصیتها و موجودات دیگری هم به سرزمینهای میانی بازخواهند گشت که هر کدام اهداف و خواستههای شخصی خود را دنبال خواهند کرد. میازاکی در این باره گفت: «ما میخواهیم بازیکنان دلیل بازگشتشان به سرزمینهای میانی را کشف کنند و ماجراجویی مخصوص خود را آغاز کنند.»
سرزمینهای میانی ترکیبی از دنیاهای مختلف بازی Demon’s Souls و سرزمینهای یکپارچه سری Dark Souls و بازی Bloodborne خواهد بود. شش منطقه مختلف در بازی وجود دارند که هر کدام به عنوان قلمرو یکی از ایزدهای بازی (فرزندان ماریکا) شناخته میشوند. بازیکنان به ترتیب به این مناطق دسترسی پیدا خواهند کرد، اما میتوانند نحوه رسیدن به این مناطق را انتخاب کنند و محدود به یک راه به خصوص برای پیشروی در بازی نخواهند شد. به گفته میازاکی، بازیکنان از ابتدا به تمامی محتوای بازی دسترسی نخواهند داشت، اما نحوه رسیدن به مناطق جدید و انتخاب ترتیب دلخواه برای دسترسی به آنها کاملا به بازیکن بستگی خواهد داشت. علاوه بر اینها، در اوایل بازی یک محیط Hub هم برای دسترسی به قلمروهای مختلف یا آپگرید تواناییهای بازیکن ارائه خواهد شد.
بازی Elden Ring رو تاریخ 21 ژانویه 2022 (1 بهمن 1400) برای رایانههای شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس منتشر خواهد شد.