چرا سازندگان بازی Indiana Jones and the Great Circle دوربین اول شخص را انتخاب کردند؟

چرا سازندگان بازی Indiana Jones and the Great Circle دوربین اول شخص را انتخاب کردند؟

مهدی سلیمانی مهدی سلیمانی
3 ماه و 5 روز پیش

استودیو MachineGames بالاخره اولین تریلر گیم‌پلی بازی Indiana Jones and the Great Circle را در رویداد Developer Direct ایکس باکس منتشر کرد تا این بازی به ستاره این رویداد تبدیل شود. پیش از این رویداد، سوالات زیادی در ذهن طرفداران ایندیانا جونز وجود داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها زاویه دوربین بازی بود. استودیو MachineGames به‌خاطر ساخت عناوین اول شخص بزرگی مثل بازی Wolfenstein شناخته می‌شود و با وجود این‌که مهارت آن‌ها در توسعه عناوین اول شخص ثابت شده است، عده‌ای نسبت به این زاویه دوربین برای عنوانی که قرار است رقیب اصلی سری بازی Uncharted باشد خرده می‌گرفتند. با این‌حال، تریلر گیم‌پلی بازی ثابت کرد که سازندگان علاوه بر  حفظ اصول خود، رگه‌هایی از دوربین سوم شخص را هم وارد گیم‌پلی بازی کرده‌اند.

 


با این حال، بازی Indiana Jones and the Great Circle در درجه اول یک عنوان اول شخص خواهد بود که در جریان کات‌سین‌ها و برخی لحظات گیم‌پلی (مثل تاب خوردن با شلاق ایندی) به سوم شخص تغییر پیدا می‌کند. در رویداد Developer Direct، اعضای استودیو MachineGames توضیحات بیشتری درباره انتخاب زاویه دید اول شخص و فرصت‌هایی که این زاویه دید فراهم می‌کند ارائه کردند.

 

ادوراد کرتیس (Edward Curtis)، کارگردان روایی بازی Indiana Jones and the Great Circle، درباره این تصمیمات گفت:
 

«ما این فرصت را داریم تا یک داستان کاملا جدید از ایندیانا جونز را برای مخاطبین بازی‌های ویدیویی روایت کنیم. تمام هدف ما در این بازی القای دقیق و درست حس ماجراجویی در نقش ایندیانا جونز است تا شرایطی را فراهم کنیم که شما هم همان‌ چیزی را تجربه کنید که او می‌بیند. ما در استودیو MachineGames در ساخت عناوین اول شخص تخصص داریم. این زاویه دید برای ارائه یک تجربه غنی، هیجان‌انگیز و تعاملی در دنیایی که خلق کردیم ایده‌آل است. باور داریم که تجربه اول شخص بازی یک ویژگی کلیدی در القای حس تجربه شخصی به بازیکنان است.»

 

در ادامه نوبت به میترا اشکان‌فر ، تهیه‌کننده سکانس‌های سینمایی بازی Indiana Jones and the Great Circle، رسید تا به زاویه دوربین بازی اشاره کند:
 

«شلاق زدن، حل معمای مقبره‌های باستانی و مشت‌زنی خونین در مبارزات از لحظاتی هستند که تجربه‌شان به‌صورت اول شخص بسیار هیجان‌انگیزتر است. البته هنوز هم می‌خواهیم که شما لحظاتی برای دیدن کامل کلاه و شلاق معروف‌ترین باستان‌شناس تاریخ داشته باشید و به همین دلیل، در لحظاتی مثل کات‌سین‌ها و انجام برخی حرکات برای حرکت در محیط، زاویه دوربین را به سوم شخص تغییر می‌دهیم.»

 

علاوه بر این دو نفر، ینس اندرسون (Jens Anderson) که به‌عنوان طراح ارشد بازی Indiana Jones and the Great Circle در استودیو MachineGames حضور دارد، در بلاگ رسمی شرکت Bethesda درباره زاویه دید بازی گفت:
 

«مهم‌ترین ویژگی بازی ما، قرار دادن شما در نقش این قهرمان خاطره‌انگیز است. با توجه به این‌که این کار را بیشتر در دوربین اول شخص انجام می‌دهیم، این فرصت را پیدا می‌کنید نقش ایندی را نزدیک‌تر از همیشه تجربه کنید. زاویه اول شخص شما را به بخشی از این دنیا تبدیل می‌کند و اجازه می‌دهد تا هنگام کاوش محیط و تجربه بازی رابطه نزدیک‌تری با ایندی داشته باشید. می‌خواهیم بدانیم که اگر شما جای ایندی بودید، چه تصمیمی برای ماجراجویی می‌گرفتید. جهان ایندیانا جونز پر از رازهای عجیب و غریب است و باید برای کشف آن‌ها با دشمنان رقابت کنید تا زودتر دستتان به اشیای ارزشمند باستانی برسد.»

 

البته با وجود این‌که استودیو MachineGames از ظاهر هریسون فورد برای ایندیانا جونز استفاده می‌کند، وظیفه صداپیشگی ایندی برعهده تروی بیکر (Troy Baker) گذاشته شده است.
 

بازی Indiana Jones and the Great Circle در سال 2024 برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد.
 

برچسب ها: Indiana Jones and the Great Circle, ایکس باکس سری ایکس
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.