آیا بازی Suicide Squad: Kill the Justice League چیز جدید برای ارائه دارد؟

آیا بازی Suicide Squad: Kill the Justice League چیز جدید برای ارائه دارد؟

تارخ ترهنده تارخ ترهنده
1 سال و 22 روز پیش

گیم‌پلی بازی Suicide Squad: Kill the Justice League در جریان رویداد نسبتا ناامیدکننده State of Play منتشر شد و بینندگان ابهاماتی در خصوص سیستم‌های جدید بازی پیدا کردند. استودیو راکستدی (Rocksteady) تایید کرد که این بازی، دارای بتل پس و مکانیزم لایو سرویس خواهد بود، به این معنی که برای تجربه آن به اتصال دائمی اینترنت نیاز دارید. همچنین استودیو برنامه‌های پس از عرضه خود را تشریح کرد و در مورد به‌روزرسانی‌های آینده و بسته الحاقی این عنوان که هنوز منتشر نشده است، سخن گفت. همه چیز در اولین نمایش گیم‌پلی، به چیزی اشاره داشتند که همه از آن می‌ترسیدند؛ راکستدی استودیو دیگری است که در ترند سرویس محور شدن بازی‌ها گرفتار می‌شود.

 

تریلر گیم پلی بازی The Suicide Squad: Kill the Justice League منتشر شد

 

بخش‌های زیادی از گیم‌پلی نمایش داده شده، جذاب و تماشایی نبود. هارلی کویین، کینگ شارک، کاپیتان بومرنگ و ددشات عمدتا از یکدیگر متمایز به نظر نمی‌رسیدند، شخصیت‌ها و مهارت‌های مختلف آن‌ها در میان هیاهوی تیراندازی‌های دیوانه‌وار گم شده‌اند. کینگ شارک دقیقا مانند هارلی در هوا می‌پرد و هر کدام از آن‌ها بیشتر از قدرت یا توانایی‌های خود در کتاب‌های کمیک، از تفنگ‌های کشنده استفاده می‌کنند. وقتی کاپیتان بومرنگ به ندرت از بومرنگ خود استفاده می‌کند، باید به سیستم مبارزات بازی شک کنید!

 

درک اینکه چرا ناشران بسیار مشتاق ساخت بازی‌های سرویس محور هستند، آسان است. ساخت بازی پرهزینه و زمان‌بر است، بنابراین بازی‌هایی با ماندگاری طولانی‌تر در دراز مدت درآمد بیشتری کسب خواهند کرد. بازی Destiny اولین عنوانی نبود که به این هدف دست یافت، اما چرخه رضایت بخش دستیابی به سلاح‌ها و زره‌های بهتر برای مقابله با چالش‌های بزرگتر، به راحتی در بسیاری از بازی‌های دیگر پیاده‌سازی شد. این عناوین اعتیادآور سبک MMO را برداشتند و به آن‌ها چاشنی‌های منحصر به فرد و جدیدی اضافه کردند.

 

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League هم از این الگو پیروی می‌کند. رابط کاربری آن مملو از آمار و ارقام است، داده‌های کسل‌کننده‌ای که به شما می‌گوید سرعت شلیک تفنگی که در دست دارید، کمی بالاتر از اسلحه‌های دیگر شماست یا اینکه آسیب بیشتری به دشمنان وارد می‌کند. برای عنوانی که پنج سال پس از وقایع بازی Batman: Arkham Knight اتفاق می‌افتد، دنیای بازی کوچک‌ترین شباهتی به جهان‌سازی سابق راکستدی ندارد.

 

سه‌گانه بتمن آرکهام تصویری عالی از قهرمان خود ارائه کرد؛ شوالیه انتقام جویی که در سایه‌ها کمین کرده و دشمنانش را به صورت مخفیانه و با حیله‌گری وحشت‌زده می‌کند. بازی‌های بتمن آرکهام از تیمی می‌آمدند که به وضوح احترام زیادی برای بتمن قائل بودند. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که گیم‌پلی نشان‌ داده‌ شده در رویداد State of Play، اعضای گروه جوخه انتحار را در تضاد مستقیم با موارد ذکر شده نمایش می‌دهد. حالا با یک تیم از ضدقهرمانان مواجه هستیم که از خیلی جنبه‌ها هیچ شباهتی با بازی‌های بتمن ندارند.

هر شخصیتی در بازی‌های ویدیویی می تواند یک سلاح اتوماتیک حمل‌ کند، اما کمتر می‌بینیم که کوسه‌های انسان‌نما این کار را انجام دهند. کسانی که امیدوار به تجربه‌ای مشابه با سری آرکهام بودند، با نمایش ضعیف توانایی‌های هر شخصیت در بازی Suicide Squad: Kill the Justice League ناامید شدند. مطمئنا توانایی‌های خاص شخصیت‌ها برجسته شده‌ است، اما وقتی هر چهار عضو گروه را در حال زیپ لاین کردن در شهر متروپلیس مشاهده می‌کنید، به‌نظر می‌رسد که در حال تجربه بازی Crackdown یا بازی Sunset Overdrive هستید!

 

به نظر می‌رسد که سیستم Gear و بتل پس در اولویت است و نه شخصیت‌ها. قابل درک است که راکستدی بخواهد با یک آی‌پی جدید، به مسیر متفاوتی برود، اما گیم‌پلی نمایش داده شده، تنها مکانیزم‌های لوتر شوتری را نشان داد که در طول سال‌ها دیده بودیم.

 

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League اولین، دومین یا حتی سومین بازی لوتر شوتر و سرویس محور نیست، در نتیحه هیچ نوآوری‌ در آن نمی‌بینیم. ما بارها شاهد این مسیر بودیم و بازی‌های هم سبک زیادی مانند بازی Avengers را دیدیم که شکست خوردند. بازی‌هایی که از پایه بر اساس سیستم‌های سرویس محور ساخته شده‌اند، اغلب ناقص و پر ایراد عرضه می‌شوند.

 

برای تجربه بازی Suicide Squad: Kill the Justice League باید همیشه آنلاین باشید

  سازندگان آنقدر روی ساختن عنوانی با طول عمری بالا متمرکز شده‌اند که حتی از ساخت یک بازی سرگرم‌کننده که رسالت اصلی آن‌ها است، غافل می‌شوند. این زنگ‌های هشدار هر بار که یک بازی سرویس محور رونمایی و عرضه می‌شود به صدا در می‌آیند و گیم‌پلی بازی Suicide Squad: Kill the Justice League، در متوقف کردن این زنگ‌ها کار موثری انجام نداد.

 

دلیل تمرکز بازی روی اسلحه‌ها واضح است؛ استودیو می‌خواهد از آن‌ها در «Gear Score» استفاده کند. اگه از آن دست گیمرهایی هستید که دنبال سلاح‌هایی با جزئیات مختلف می‌گردید، بازی Suicide Squad: Kill the Justice League مناسب شماست. با این همه اما هیجان زده شدن برای فرمت لوتر شوتری که ناشران از زمان موفقیت بازی Destiny سعی کرده‌اند به ما تحمیل کنند، کمی دشوار بود.

 
برچسب ها: Suicide Squad: Kill the Justice League, Suicide Squad
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.