بازی Suicide Squad: Kill the Justice League یکی از اولین بازیهای بزرگی است که در سال 2024 وارد بازار میشود. استودیو Rocksteady تصمیمات شجاعانهای که در این بازی اتخاذ کرده و جای ابرقهرمان و شرور داستان را عوض کرده است.
برخلاف تصوری که از بازیهای ابرقهرمانی DC داریم، حالا اعضای لیگ عدالت دشمنان اصلی بازی هستند و جوخه انتحار که از هارلی کویین، کاپیتان بومرنگ، ددشات و کینگ شارک تشکیل شده، قهرمانان و تنها محافظین شهر متروپولیس خواهند بود. با اینکه نام بازی هدف جوخه انتحار را به وضوح بیان میکند، عدهای از طرفداران نمیتوانستند باور کنند که واقعا شاهد مرگ قهرمانانی مثل سوپرمن خواهیم بود، اما استودیو Rocksteady رسما تایید کرده که در بازی Suicide Squad: Kill the Justice League شاهد مرگ اعضای لیگ عدالت خواهیم بود و استثنایی وجود ندارد.
بهخاطر داشته باشید که در بخشی از این مطلب داستان بازی Batman: Arkham Knight اسپویل میشود. اگر هنوز این عنوان را تجربه نکردهاید، از خواندن بخشهای مربوط به داستان و جهان بازی Suicide Squad: Kill the Justice League بپرهیزید.
در هفتههای اخیر بسیاری از منتقدین و تولیدکنندگان محتوا که بازی Suicide Squad: Kill the Justice League را تجربه کرده بودند اجازه انتشار پیشنمایش خود از این بازی را پیدا کردند.
بسیاری از آنها اشاره کردند که حس و حال گشت و گزار در شهر متروپولیس هیچ شباهتی به سهگانه Batman Arkham ندارد و حالا با شهری رنگارنگ فضای آن تفاوتهای فاحشی با خفقان همیشگی گاتهام دارد.
همچنین بهنظر میرسد که عده زیادی با گیمپلی و ویژگیهای چندنفره بازی ارتباط برقرار کردهاند و باوجود بازخوردهای منفی طرفداران به ویدیوهای گیمپلی سال گذشته، مبارزات این بازی سرگرمکننده و هیجانانگیز هستند.
مطالب مرتبط: تریلر زمان عرضهی بازی Suicide Squad: Kill the Justice League منتشر شد
استودیو Rocksteady تایید کرده که بازی Suicide Squad: Kill the Justice League بخشی از جهان آرکامورس (Arkhamverse) است. این یعنی وقایع این بازی در همان جهانی رخ میدهد که بازی Batman: Arkham Asylum، بازی Batman: Arkham City و بازی Batman: Arkham Knight هم در آن قرار دارند. بازی Suicide Squad دنباله بازی Batman: Arkham Knight محسوب میشود و داستان آن چند ماه بعد از مرگ بروس وین آغاز میشود. پس فعلا نباید امیدی به حضور بتمن در این بازی داشته باشیم.
البته این بازی اولین حضور جوخه انتحار در آرکامورس نیست. شرورهای نامدار DC برای اولین بار در سکانس پس از تیتراژ بازی Batman: Arkham Origins وارد این جهان شدند. در این سکانس، آماندا والر را میبینیم که برای استخدام دثاستروک برای جوخه انتحار وارد عمل میشود. همچنین در بازی Batman: Arkham Origins Blackgate نهتنها شاهد حضور ددشات و برنز تایگر هستیم، بلکه صحبتهایی هم از احتمال ملحق شدن بین (Bane) به این جوخه شنیده میشود. استودیو Rocksteady هنوز اعلام نکرده که آیا دثاستروک، برنز تایگر و بین در آرکامورس زنده هستند یا خیر.
علاوه بر موارد بالا، بهتر است بدانید که کاپیتان بومرنگ و کینگ شارک باید در جهان آرکامورس مرده باشند. آرکامورس بسیار گستردهتر از بازیهای Batman: Arkham است و شامل چندین فیلم انیمیشنی و کمیک هم میشود که روی خط داستانی کلی این جهان تاثیرگذار هستند. در شماره هشت ولوم یک کمیک Batman Arkham Knight، کاپیتان بومرنگ بعد از شکست خوردن در انجام نقشه ترور بروس وین، بهدست ددشات کشته میشود. در فیلم Batman: Assault on Arkham، بمب داخل سر کینگ شارک بهخاطر نافرمانی از آماندا والر منفجر شده و او بلافاصله کشته میشود. باید دید که استودیو Rocksteady در بازی Suicide Squad: Kill the Justice League چه توضیحی برای بازگشت این دو شخصیت به زندگی ارائه میکند.
بازی Suicide Squad: Kill the Justice League بسیاری بزرگتر از هریک از عناوین سهگانه Batman Arkham خواهد بود. موجودات فضایی به متروپولیس حمله کردهاند و برینیک به روشی نامشخص ذهن مهمترین ابرقهرمانان DC را تحت کنترل خودش درآورده است. تنها امید شهر متروپولیس جوخه خلافکاران نامداری است که اگر از دستوراتشان برای دفاع از شهر و کشتن اعضای لیگ عدالت سرپیچی کنند، بمب داخل سرشان منفجر میشود.
استودیو Rocksteady یک داستان اورجینال و کاملا جدید برای بازی Suicide Squad: Kill the Justice League خلق کرده است، اما اگر پیش از این در کمیکها یا فیلمهای ابرقهرمانی DC با جوخه انتحار آشنا شده باشید، از حال و هوای کلی و تواناییهای مخرب این جوخه در بازی اطلاع دارید. در حال حاضر میدانیم که آماندا والر (Amanda Waller) اعضای جوخه انتحار را از تیمارستان آرکام انتخاب میکند، اما هنوز مشخص نیست که آیا در این بازی امکان گشت و گزار در جزیره آرکام یا شهر گاتهام وجود دارد یا خیر. البته ممکن است در آینده، با عرضه محتویات داستانی بیشتر برای بازی به آرکام و گاتهام هم سفر کنیم.
چهار شخصیت قابل کنترل بازی Suicide Squad: Kill the Justice League بدون شک از بهترین اعضای تاریخ جوخه انتحار هستند: کاپیتان بومرنگ، هارلی کویین، ددشات و کینگ شارک. ددشات و هارلی کویین در قسمتهای قبلی سری بازی Batman Arkham حضور داشتند، اما تنها حضور کینگ شارک و کاپیتان بومرنگ در آرکامورس در فیلم انیمیشنی Batman: Assault on Arkham بوده و این اولین حضور جدی آنها در بازیهای این جهان است.
چهار عوض اصلی جوخه انتحار تنها شخصیتهایی نیستند که در جریان داستان با آنها ملاقات میکنیم. آماندا والر، رئیس سازمان A.R.G.U.S.، که شخصا وظیفه مدیریت برنامه جوخه انتحار را برعهده دارد نقشی کلیدی در داستان ایفا میکند و علاوه بر او، گیزمو (Gizmo) مخترع دیوانهای است که تجهیزات و اسلحه مورد نیاز جوخه انتحار را در اختیارشان قرار میدهد و با آنها رابطه نزدیکی دارد.
درحال حاضر مشخص نیست که واندر وومن در کدام سمت ماجرا ایستاده است، اما با توجه به اینکه او در تریلرهای بازی هم درحال مبارزه با سوپرمن دیده شده، هم با «کمند حقیقت» به حساب کاپیتان بومرنگ رسیده، بهنظر میرسد که او دلایل شخصی خودش را برای دخالت در این ماجرا دارد و قرار است او را در هر دو سمت داستان ببینیم.
مدت زیادی از آغاز فعالیت لیگ عدالت در آرکامورس میگذرد. پیش از وقایع داستان بازی Batman: Arkham Knight، لیگ عدالت از بتمن، سوپرمن، فلش، گرین لنترن و واندر وومن تشکیل شده بود. پس از وقایع این بازی که با مرگ بتمن به پایان رسید، تعداد اعضای لیگ عدالت به چهار نفر کاهش پیدا کرد و تا این لحظه حضور سهنفر از آنها بهعنوان دشمنان جوخه انتحار در بازی Suicide Squad: Kill the Justice League تایید شده است. متاسفانه هیچ نشانهای مبنی بر حضور دیگر اعضای لیگ عدالت یعنی آکوامن، گرین ارو و مارشن منهانتر در آرکامورس دیده نشده و مشخص نیست که آیا آنها در این بازی حضور خواهند داشت یا خیر.
همانطور که پیش از این ذکر کردیم، برینیک شرور اصلی داستان است که از قدرتهای تلهپاتیاش برای کنترل اعضای لیگ عدالت و نابودی متروپولیس استفاده میکند. بهنظر میرسد که برینیک بیشترین کنترل را روی سوپرمن دارد و فلش و گرین لنترن تا حدی شخصیتشان را حفظ کرده و از اتفاقات اطراف آگاهی دارند. علاوه بر این، پنگوئن هم در تریلرهای بازی دیده شده، اما بهنظر میرسد که اوزوالد کابلپات (Oswald Cobblepot) نقش بزرگی در داستان بازی ندارد و صرفا یک دستگرمی برای اعضای جوخه انتحار محسوب میشود.
هر یک از شخصیتهای قابل کنترل بازی Suicide Squad: Kill the Justice League قابلیتهای مبارزه و حرکت در محیط منحصر به فردی دارند که آنها را کاملا از یکدیگر متمایز میکند. برای مثال، کاپیتان بومرنگ از بومرنگ خود برای حرکت سریع در شهر بهره میبرد و هارلی کویین با روشی کاملا متفاوت، از شتاب حرکت خود برای تاب خوردن در محیط بهره میبرد. تواناییهای حرکتی هر شخصیت کاملا با ویژگیهای منحصر به فردش همخوانی دارد و همین طراحی منحصر به فرد به شما اجازه میدهد تا با امتحان همه آنها، شخصیتی که سبک حرکت و مبارزه نزدیک به علایقتان دارد را پیدا کنید.
استودیو Rocksteady اعلام کرده که نسخه بازطراحی شده سیستم Counter سری Batman Arkham را برای این بازی طراحی کرده است. نتیجه کار آنها یک سیستم جدید و جذاب شده که برای طرفداران قدیمی آشنا خواهد بود، اما تغییرات آن با هویت خاص گیمپلی همخوانی دارد.
سفتون هیل (Sefton Hill)، کارگردان بازی Suicide Squad: Kill the Justice League، این بازی را ترکیبی از «تجربه استودیو Rocksteady در خلق شخصیتهایی مثل بتمن و گانپلی فوق العاده» میداند. همچنین، هیل تایید کرده که شما در هیچ بخشی از بازی و بدون هیچ دلیلی روی یکی از شخصیتها قفل نمیشوید. در حالت تکنفره، هوش مصنوعی کنترل سه شخصیت دیگر را برعهده میگیرد و در هر لحظه از تمام مراحل بازی میتوانید آزادانه بین آنها سوییچ کنید.
بازی Suicide Squad: Kill the Justice League مثل هر بازی سرویس محور دیگری که این روزها منتشر میشود، بتل پس خواهد داشت. با این حال، استودیو Rocksteady وعده داده که بتل پس این بازی فقط شامل آیتمهای تزئینی است و بازیکنانی که آن را خریداری میکنند هیچ برتری خاصی در گیمپلی کسب نمیکنند.
یکی از اعضای این استودیو در رویداد State of Play سونی اعلام کرد که «در ماههای پس از عرضه بازی، شخصیتهای جدید، اسلحه جدید و مراحل بیشتری به آن اضافه خواهد شد. بتل پس برای بازیکنانی خواهد بود که میخواهند گزینههای بیشتری برای شخصیسازی ظاهر قهرمانان بازی داشته باشند.»
این استودیو تایید کرده که تمام محتویات بازی Suicide Squad: Kill the Justice League از جمله شخصیتهای قابل کنترل جدید، تا یک سال پس از عرضه بازی برای همه بازیکنان رایگان خواهد بود.
مطالب مرتبط: آیا بازی Suicide Squad: Kill the Justice League چیز جدید برای ارائه دارد؟
بازی Suicide Squad: Kill the Justice League از Co-op چهارنفره پشتیبانی میکند و میتوانید به هر شکلی که میخواهید، با دوستانتان این بازی را تجربه کنید. اگر تعداد شما و دوستانتان در بخش Co-op به چهار نفر نرسد، باز هم هوش مصنوعی کنترل دیگر شخصیتها را برعهده خواهد گرفت و هرکدام از بازیکنان میتوانند در هر لحظه بین شخصیتهای بازی جا به جا شوند.
به گفته سفتون هیل، بخش Co-op بازی طوری طراحی شده تا بازیکنان بتوانند در هر لحظه وارد بازی دوستانشان شوند.
«اگر میخواهید بازی را بهشکل چندنفره با دوستانتان تجربه کنید، آنها میتوانند وارد بازی شما شده و کنترل یکی از اعضای جوخه انتحار را برعهده بگیرند. نکته جذاب ماجرا این است که این ویژگی یک تجربه کاملا پویاست. هیچ اجباری بر تجربه مراحل داستانی به شکل کاملا تکنفره یا چندنفره وجود ندارد. تمام بخشهای بازی به شکل تکنفره و چندنفره قابل تجربه هستند و میتوانید به هرشکلی که دوست دارید آنها را تجربه کنید.»
سازندگان تایید کردهاند که بازی Suicide Squad: Kill the Justice League از ویژگی کراسپلی بین کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس پشتیبانی میکند و اگر یک نسخه از بازی را روی هریک از پلتفرمهای مذکور خریده باشید، میتوانید بازی را با دوستانتان روی پلتفرمهای دیگر تجربه کنید.
بازی Suicide Squad: Kill the Justice League برای کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر میشود. استودیو Rocksteady توضیح خاصی برای عدم عرضه این بازی روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان ارائه نکرده و بهنظر میرسد که استودیوهای بازیسازی به آرامی درحال کنار گذاشتن کنسولهای نسل هشتمی هستند تا بتوانند از تمام قدرت کنسولهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس در بازیهای نسل نهمی بهره ببرند.
بازی Suicide Squad: Kill the Justice League در تاریخ دو فوریه (13 بهمن) منتشر خواهد شد. بازیکنانی که این بازی را پیشخرید کردهاند، میتوانند از تاریخ 30 ژانویه (10 بهمن) شروع به تجربه بازی کنند.
این بازی چندین بار با تاخیر مواجه شد که آخرین آنها تاریخ انتشار بازی را 9 ماه به تعویق انداخت. این تاخیر پس از بازخورد شدیدا منفی طرفداران به تریلرهای گیمپلی اعلام شد، اما استودیو Rocksteady اعلام کرد که به هسته اصلی گیمپلی بازی کاملا پایبند است و تاخیر 9 ماهه به این دلیل بوده که توسعه دهندگان برای بهینهسازی بازی و باگگیری به زمان بیشتری نیاز داشتند.