بازی Elden Ring آسان‌ نیست اما افراد بیشتری قادر به تمام کردنش خواهند بود

بازی Elden Ring آسان‌ نیست اما افراد بیشتری قادر به تمام کردنش خواهند بود

رضا مدرسی رضا مدرسی
2 سال و 2 ماه و 25 روز پیش

از همان سال 2009 که فرام سافتور بازی Demon’s Souls را منتشر کرد، صحبت‌ها و اظهار نظرهای مختلفی در خصوص درجه دشواری عناوین این استودیو می‌شنیده‌ایم. هر بازی که بعدتر عرضه می‌کردند، باعث می‌شد که جنجال سر سختی بازی‌ها بیشتر شود و بسیاری حتی خواهان اضافه شدن قابلیت تغییر درجه سختی به بازی‌های این استودیو بودند. به‌زودی جدیدترین ساخته این شرکت یعنی بازی Elden Ring در ابعاد جهان‌باز منتشر خواهد شد و با نزدیک‌تر شدن به زمان انتشار، بحث‌های مذکور بیش از پیش خبرساز شده‌اند و حتی هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی را هم به واکنش واداشته‌اند.

 

میازاکی در مصاحبه‌ای که اخیرا روی وبلاگ رسمی پلی استیشن منتشر شده در مورد سختی بازی و تغییراتی که داشته‌اند صحبت می کند و به برخی از سوالات متداول در این خصوص جواب می‌دهد. رئیس استودیو فرام سافتور و کارگردان بازی Elden Ring می‌گوید این بحث‌ها همیشه مورد توجه‌شان بوده و مخاطبین نیز حق دارند که در خصوصش صحبت کنند. وی در ادامه سخنانش اشاره می‌کند که چالش‌برانگیز بودن بازی‌هایشان بی‌دلیل نیست و برای اینکه «بازیکن بتواند با شجاعت با مشکلات روبه‌رو شده و آن‌ها را حل کند» سخت طراحی می‌شوند:

«مردم حق دارند در این خصوص بحث و مجادله کنند. شخصا حس می‌کنم نحوه روبه‌رو شدن خود ما با این بازی‌ها و نه فقط بازی Elden Ring این گونه بوده که می‌خواستیم به بازیکن حس شجاعتی بدهیم که با سختی ها و دشواری‌ها مقابله کرده و جلویشان بایستد. بدون دلیل و از روی هوا سختی بازی‌ها را افزایش نمی‌دهیم یا سعی نمی‌کنیم که آن‌ها را سخت‌تر و سخت‌تر بسازیم. ما می‌خواهیم بازیکنان از زیرکی خودشان استفاده کنند، بازی را یاد بگیرند، به خاطر بسپارند که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن هستند و از اشتباهات‌ خود درس بگیرند. نمی‌خواهیم بازیکنان احساس کنند که سختی بازی به شکل غیر منصفانه‌ای بر آنها تحمیل می‌شود، بلکه حس کنند که در یک شرایط سخت قرار گرفته‌اند و شانس پیروزی و پیشروی دارند. متوجهیم که بازی‌های سولز لایک با برخی مراحل پر شده‌اند که گذر از آنها غیرممکن به نظر می‌رسد، اما تلاش ما بر این است که سختی بازی‌ها را طوری طراحی کنیم که تکرار دوباره و پشت سر هم‌شان لذت‌بخش باشد. پس با بازی Elden Ring و ویژگی‌هایی که به آن اضافه کرده‌ایم، امیدواریم به این هدف خود برسیم.»

 

میازاکی در ادامه صحبت‌های خود دوباره تکرار می‌کند که بازی Elden Ring نسبت به عناوین قبلی‌شان چالش‌های «روان‌تر» خواهد داشت و در مقایسه آسان‌تر خواهد بود. او البته تبصره‌ای هم بر این حرف خود می‌گذارد و می‌گوید که این آسان‌تر کردن «عامدانه و از روی نیت» نبوده، اما باز هم با این حال حس می‌کند که افراد بیشتری بتوانند بازی Elden Ring را به اتمام برسانند:

«در بازی Elden Ring به شکل عامدانه دشواری بازی را پایین‌تر نیاورده‌ایم، اما فکر کنم افراد بیشتری بتوانند این عنوان را تمام کنند. همانطور که قبلا هم گفته‌ام، آزادی عملی که در اختیار بازیکن است، همراه با این مورد که هر وقت بتواند می‌تواند سراغ چالشی که در گذشته برایش سخت بوده برگردد، در کنار باقی عناصری که در این جهت به بازی اضافه شده‌اند، کاری خواهند کرد که [مخاطب] با راحتی بیشتری بازی را تجربه کرده و آن را جلو ببرد. همچنین، هیچ تمرکزی بر اکشنِ صرف نیست. بازیکن آزادی بیشتری در نحوه رویارویی خود با، برای مثال باس فایت‌های یک منطقه دارد، و در صورتی که خودش بخواهد می‌تواند از راه مخفی‌کاری هم بازی را جلو ببرد. حتی بخش مولتی‌پلیر و کار کردن با آن را هم آسان‌تر از قبل کرده‌ایم تا مخاطبین بیشتری از آن لذت ببرند. در نتیجه امیدواریم که افراد بیشتری از ایده کمک گرفتن از بقیه استقبال کنند و در طول زمان نیز این اتفاق بیشتر بیفتد.»

 

بازی Elden Ring چند روز پیش اصطلاحا گلد شد و مراحل توسعه‌اش به پایان رسید. شما برای تمام کردن بازی به 30 ساعت نیاز خواهید داشت که احتمالا با اضافه کردن چالش‌های فرعی این رقم بالاتر هم خواهد رفت. بازی Elden Ring در 25 فوریه برابر با 6 اسفند ماه برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر خواهد شد.

 

برچسب ها: Elden Ring
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.