بازی Elden Ring درست یکماه تا انتشار رسمیاش فاصله دارد و هرچه بیشتر به تاریخ انتشار بازی نزدیک میشویم، اخبار و نمایشهای جذابی از آن منتشر خواهد شد. پس از فاش شدن بخشهایی از گیمپلی بازی، نهایتا شاهد نسخه بتای بازی بودیم و پس از آن مشاهده کردیم که گیمپلی بازی Elden Ring چگونه خواهد بود، از چه ویژگیهایی برخوردار است و ظاهر بازی به چه شکلیست. اما حالا به مرحلهآی جدید از اخبار و اطلاعات رسیدهایم، مرحلهای سازندگان در آن شروع میکنند به صحبت کردن و انتشار اطلاعات مهم در رابطه با تجربه بازی.
یوشیرو کیتائو (Yasuhiro Kitao) تهیه کننده بازی Elden Ring در ارائه اخیری که داشتند، صحبتهایی جدید منتشر کرده است و توضیح داده که بازی Elden Ring قرار است تجربهای متفاوت را به بازیکنان ارائه دهد. این تجربه نسبت به سایر بازیهای استودیو فرامسافتور از استرس و اضطراب کمتری برخوردار خواهد بود اما همچنان به همان اندازه سخت و طاقت فراست.
کیتائو توضیح داد که با بزرگ کردن دنیای بازی، بازی Elden Ring از سایر عناوین سری بسیار عمیقتر شده است و توانایی این را دارد تا بتواند از تمامی جوانب عنوانی غنیتر شود. این مسئله در سختی بازی و میزان استرسی که میتواند به بازیکنان وارد کند نیز صدق خواهد کرد. بنابراین طی یک تصمیم مهم، نتیجه گرفتند که تا جایی که میتوانند از میزان استرس بازی بکاهند تا در نتیجه یک تجربه ترسناک در ابتدای بازی برای بازیکنان شکل نگیرد. همانطور که میدانید دشمنان معمولی در بازیهای استودیو فرامسافتور بسیار قدرتمنداند و حالا که بازی از دنیایی وسیع بهره میبرد، برخورد با یک بنبست ذهنی در ابتدای بازی و پس از آن میتواند احساس بسیار بدی را به بازیکنان منتقل کند.
چالش کار برای انجام این اقدام، این بود که دشمنان را در جایی قرار دهند که برای پیشروی ترغیب شویم، اما همچنان این اتفاق موجب نشود که به دلیل حضور یک دشمن قدرتمند از ادامه مسیر پا پس بکشیم. این مسئله به سبک قدیمی استودیو و با قراردادن آیتمها در مکان مناسب نیز قوت گرفته است. همچنین اینبار در بازی Elden Ring رویدادهای اتفاقی را نیز شاهد هستیم که برای کمتر کردن استرس در بازی به کمک سازندگان آمدهاند.
به طور کلی مشخص شده است که برنامهریزی و زمانبندی بسیار دقیقی برای این اتفاقات، دشمنها و آیتمها تعبیه شده است تا مسیر اصلی مشخص شده و طی کردن آن از نظر ذهنی کاری دشوار نباشد. کیتائو اشاره کرد که این روند تا انتهای بازی ادامهدار خواهد بود.
همانطور که اطلاع دارید بازیهای استودیو موجب میشود بازیکنان به یک وسواس خاص دچار شوند و برای به دستآوردن تمام آیتمها، کشتن تمام دشمنان و انجام تمام ماموریتهای فرعی تلاش کنند. از همین رو استودیو تلاش کرد تا تغییر و تفاوت دشمنان را در اوقات مختلف یک روز از بین ببرد و تنها در بخشی از مناطق خاص به صورت روزانه و شبانه تغییری در حالات دشمنان ایجاد کند.
یکی دیگر از اقدامات استودیو فرامسافتور برای آرام کردن ذهن بازیکنان، ریاسپاون شدن بازیکنان پس از مرگ است. طبق صحبتهای کیتائو در بخشهایی از نقشه که سختی بازی بسیار زیاد است، سیستم ریاسپاون، پس از مرگ شما را در نزدیکترین مکان ممکن ریاسپاون خواهد کرد:
«با بزرگ شدن نقشه بازی، بخشهای خاصی در بازی Elden Ring وجود خواهد داشت که عبور از آنها بسیار چالش برانگیز است. مکانهایی که با دشمنان قدرتمند پوشیده شده یا غولهای قوی دارد. این مناطق را به عنوان مکانهای چالش برانگیز در نظر گرفتهایم و میدانیم که بسیاری از بازیکنان در این مناطق چندین بار شکست میخورند و قصد دارند تا دوباره و دوباره تلاش کنند. بازگشت از نقطه شروع به این مکانها میتواند مسافتی طولانی باشد و حس خستگی و اضطراب زیادی را به بازیکن وارد کند. از همین رو امکانی را قرار دادهایم که میتوانید با انتخاب آن در نزدیکی محل مرگتان ریاسپاون شوید. این اقدام هم یکی دیگر از کارهای سخت تیم بود تا بتوانیم میزان استرس از تجربه بازی را کاهش دهیم.»
اینطور که پیداست، اضافه شدن مرکب و سیستم سفر سریع در بازی نیز در راستای صحبتهای کیتائو بوده و برای کاهش دادن استرس به بازی اضافه شده است. همانطور که میدانید پس از مرگ در بازی، تمام دستآوردهایتان را موقتا از دست خواهید داد و بازگشت به محیط مرگ برای بازیابی آنها میتواند چالشی بزرگ به حساب بیآید. آنهم در نقشهای به بزرگی نقشه بازی Elden Ring.
به نظر میرسد پس از بزرگ کردن نقشه بازی و ایجاد محیطهای مرتفع، سازندگان به این مسئله پی بردند که گشت و گذار با پای پیاده و رفتن به محیطهای مرتفع میتواند خطرات بسیاری را در محیط بازی با خود به همراه داشته باشد. از این رو مرکب را به بازی اضافه کردند تا اگر دوست داشته باشید، بتوانید از مبارزات اجتناب کنید. از طرف دیگر میزان آسیب وارد شده به دلیل سقوط را نیز بسیار کاهش دادهاند تا با خیال راحت به لبههای پرتگاه بروید.
بازی Elden Ring در ماه آینده، در تاریخ 25 فوریه 2022 (6 اسفند ماه) برای کنسولهای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد.
قابلیت و پشتیبانی از تکنولوژی رهگیری پرتو نیز پس از انتشار به بازی اضافه خواهد شد.
نظر شما در رابطه با بازی Elden Ring و سیستم ضد استرس آن چیست؟
برای دنبال کردن اخبار مربوط به بازی با ما همراه باشید.