بازی Final Fantasy 7 Remake به خودی خود عنوان بسیار خوبی بود، اما این بازی مشکلاتی هم داشت؛ از جمله طراحی مراحل به شدت خطی آن که پس از مدتی به سرعت تکراری میشود. اما احتمالا در بازی Final Fantasy 7 Remake Part 2، افقها به شکل چشمگیری گسترش پیدا خواهند کرد.
نائوکی هاماگوچی (Naoki Hamaguchi)، که به تازگی به عنوان تنها کارگردان بازی Final Fantasy 7 Remake Part 2 معرفی شده است، طی مصاحبهای با خبرگزاری IGN تایید کرد که قرار است کلاد نقشه دنیای بازی را در این عنوان واکاوی کند، و در واقع به طور غیرمستقیم گفت که احتمالا در این عنوان روی دنیایی بسیار بزرگتر تمرکز خواهد شد.
هاماگوچی گفت: «در نسخه بعدی این بازی شاهد پیشرفت، یا بهتر است بگویم تغییر ابعادی از آن خواهیم بود. چرا که در نسخه بعدی کلاود و همراهانش، Midgar را ترک کرده تا نقشه دنیا را واکاوی کنند. بر خلاف بازی قبلی، چالش بعدی ما در این عنوان ساخت گیمپلیای خواهد بود که از وسعت دنیای این بازی بهره برد.»
به نظر با توجه به چنین حرفهایی، در بازی Final Fantasy 7 Remake Part 2 شاهد موقعیتسازی جهانباز، یا حداقل یک Overworld خواهیم بود. Overworld در بازیهای ویدیویی، منطقهای است که در آن شاهد ارتباط تمامی مراحل و مکانهای بازی هستیم، مجموعه بازی Final Fantasy با چنین مفهومی در سری خود غریبه نیست. در گذشته گفته شده بود که احتمالا قرار است شاهد تغییرات قابل توجهی در جو بازی Final Fantasy 7 Remake Part 2 باشیم که در محیطهایی که از آنها دیدن میکنید ریشه دارند. پس امیدواریم که تغییرات جو این بازی به خوبی با جهانی بزرگتر همراه شوند.
هاماگوچی همچنین به تازگی گفته است که بازی Final Fantasy 7 Remake Part 2 به استفاده کردن از مکانیکهایی گیمپلیای که در بازی Intergrade معرفی شدهاند استفاده خواهد کرد.