شرکت Blizzard طی مراسم BlizzConline 2021، ویدئویی از پشت صحنه بازی Overwatch 2 منتشر کرد، طی این ویدئو مخاطبان موفق شدند نگاهی به ویژگیهای اضافهای بیندازند که در این بازی اعمال میشوند. به این شکل، بین اعلانیههای پر سر و صدای مراسم BlizzConline 2021، از جزئیاتی از مناطق، قهرمانهای قابل بازی کردن و دشمنهای مختلف این بازی پردهبرداری شد.
در این کنفرانس، مخاطبان میتوانند برای اولین بار نگاهی به دو عدد از مناطق اصلی این بازی چند نفره شوتر قهرمانی بیندازند: شهر رم و شهر نیویورک. شهر رم در این بازی شامل نقشهای خواهد بود که در آن از حالت Push استفاده خواهد شد، حالت Push یکی از حالتهای جدیدی است که در بازی Overwatch 2 مشاهده خواهیم کرد. توسعهدهندگان این بازی، نقشه رم را به عنوان منطقهای توصیف کردهاند که تصویری آرمانی از این شهر به نمایش درمیآورد، به خصوص از طریق معماری آن. در این منطقه، تماشاخانه کلوسئوم و هفت تپه رم در پسزمینه بازی قابل مشاهده خواهند بود. در همین حال، با وجود اینکه شهر نیویورک به صورت طبیعی بازسازی شده است، در توسعه آن از فضاسازی خاص بازی Overwatch استفاده شده است. این منطقه شامل پیتزافروشیها و مغازههای کوچکی خواهد بود که به زنده جلوه دادن این شهر کمک میکنند. یکی از توسعهدهندگان در این باره گفت: «هرگز چیزی شبیه این منطقه را در بازیهای دیگر ندیدهاید، چرا که این شهر از فضاسازی و تم اختصاصی بازی Overwatch بهره میبرد.»
بازی Overwatch 2 بر خلاف بازی Overwatch دارای بخشهای دائمی بازیکن مقابل بازیکن (PvP) و بازیکن مقابل محیط (PvE) خواهد بود. در بخش PvE، باید با دشمنانی بجنگید که توسط هوش مصنوعی کنترل میشوند. بلیزارد اطلاعی از سیستم پیشرفت (Progression) کلی، ماموریتهای داستانی و شخصیسازیهای بخش PvE بازی Overwatch 2 منتشر کرد.
تغییرات بخش PvP
طبق گفتههای شرکت بلیزارد سیستم مبارزه در بخش PvP بازی Overwatch 2 شامل تغییرات بسیاری شده است. طبق صحبتهای این شرکت، بخش PvP این بازی پیشرفت بسیار زیادی خواهد کرد و به این ترتیب اختلاف زیادی با بازی Overwatch خواهد داشت. همچنین تمرکز زیادی روی سلاحهای این بازی شده است و تلاش شده است که با بروزرسانی انیمیشنها و صداهای سلاحهای بازی، روی احساسی که بازیکنان از صدا، شکل و تجربه سیستم مبارزه این بازی دریافت میکنند تمرکز شود.
Role Passiveها هم ویژگی بزرگی هستند که به گیمپلی این بازی اضافه میشوند. قابلیتهای Passive هستند که به طور اساسی با توجه کلاسهای مختلف قهرمانان تعیین میشوند. به عنوان مثال کلاس Tank در مقابل ضرباتی که بازیکنان را به عقب پرتاب میکند مقاومت مشخصی دارند. در کل تغییرات زیادی در کلاس Tank اعمال خواهد شد. در آینده به جای اینکه بازیکنان این کلاس تنها عقب بایستند و از اعضا دیگر تیم محافظت کنند، میتوانند همشانه با بقیه به مبارزه بپردازند. به عنوان مثال، اکنون شخصیت Reinhardt میتواند از دو Firesrtike استفاده کن و قابلیت Charge را هدایت کرده و آن را کنسل کند.
همچنین شخصیت Sojourn، قهرمان جدیدی که به بازی Overwatch 2 اضافه میشود، هم معرفی شد. طبق صحبتهای بلیزارد او از یک rainlgun استفاده خواهد کرد، که تا حال توسط هیچیک از شخصیتهای سری استفاده نتشده است.
بخش Hero Missions
یکی از ویژگیهای بزرگ بازی Overwatch 2، بخش Hero Missions است. این ماموریتها تجربههای چندنفره و PvE به شمار میروند که بازیکنان میتوانند طی آنها سطح قهرمانهای خود را بالا برده و پیشرفت کنند. در بخش Hero Missions، بازیکنان باید ماموریتیهای مختلفی را در حالتهای متنوع بازی به پایان برسانند، و در همین حین دشمنان سعی در کشتن شما خواهند داشت.
طبق صحبتهای بلیزارد، این شرکت قصد ساخت صدها Hero Missions با دشمنها، غولها و فضاهای جدید و متنوعی دارد که به نقشههای کنونی اضافه خواهند شد. به عنوان مثال اکنون نقشه King’s Row دارای دروازهای خواهد بود که باز میشود و بازیکنان میتوانند با عبور از آن به منطقهای جدید وارد شوند. به همین شکل محمولهها میتوانند از مسیرهای جدیدی عبور کنند.
اثرات آب و هوایی
در بخش محیطی بازی Overwatch 2، شاهد اضافه شدن اثرات آب و هوایی هستیم. در این بازی میتوانید شاهد اثرات مختلفی مانند بورانها، طوفانهای شن، آب و هوای پویا و اثرات دیگری باشید. همچنین از تغییرات روز و شب هم در این بازی استفاده شده است. پیشرفت شگرفی در سینماتیکتر شدن تجربه بخش PvE بازی 2 Overwatch قابل مشاهده خواهد بود.
نحوه کارکرد پیشرفت در بازی Overwatch 2
سیستم پیشرفت بازی Overwatch 2 به بازیکنان اجازه میدهد تا امتیازهای تجربه به دست امده را برای پیشرفت شخصیتهای بازی استفاده کنند. بازیکنان میتوانند با استفاده از استعدادهای قهرمانان، از آنها برای سبکهای مختلفی از بازی استفاده کنند. این موضوع به درخت مهارتی بستگی دارد که بازیکنان آن را انتخاب میکنند. مسیرهای مختلف، تغییرات مهمی را رقم میزنند که باعث تغییر احساس و تجربهای میشوند که شخصیتهای بازی به بازیکنان منتقل میکنند. درختهای مهارت متنوع بازی، قابلیتهای خاص و متفاوتی را به شخصیتهای بازی Overwatch 2 اضافه خواهد کرد. به عنوان مثال شخصیت Soldier 76 میتواند قابلیت Biotic Field پس از فعال شدن با خودش حمل کند یا شخصیت Mercy میتواند از عصای معروفش برای شلیک به دشمنان استفاده کند. استفاده از درخت استعدادها باعث اضافه شدن لایهای از مکانیسم نقشآفرینی به بازی Overwatch 2 میشود.
البته درختهای مهارت فقط در بخش PvE وجود دارند، بازیکنان با استفاده از آن میتوانند نحوه مبارزه خود برای رویارویی با گونههای متنوع دشمنان مشخص کنند. یکی از این دشمنان Breacher که یک بمب متحرک به شمار میرود. در همین حال Slicerها دشمنانی مرغمانند هستند که به سرعت حرکت میکنند. Polar موجودی قد بلند است که باعث ترسناکتر شدن فضا میشود، او تاثیری مانند شخصیت Witch در بازی Left 4 Dead دارد. همچنین نیروهای Elite مانند Elite Omnic Grunt قدرتمندتر از نیروهای عادی بازی هستند و رفتاری متفاوت دارند، به عنوان مثال ممکن است گروهی از آنان هنگامی که شما به زمین افتادهاید به سمت شما بخزند.
همچنین واکنش دشمنان به وارد شدن ضربه هم متحول شده است، و به این شکل میتوان به نحوی بهتر متوجه حالت و شرایط آنها شد. میتوانید با شلیک کردن به ماشینهای کشتار Null Sector بخشهایی از آنها را نابود کنید. همچنین در این بازی اثری زنجیرهای در برخوردها وجود دارد، به این شکل هنگامی که دشمنی ضربه میخورد، این ضربه روی دشمنانی که نزدیک او هستند هم تاثیر خواهد گذاشت.
مدلهای بروزرسانیشده شخصیتها
طی این کنفرانس از ظاهر جدید شخصیتهای McCree، Reaper، Widowmaker و Pharah در بازی Overwatch 2 رونمایی شد. شخصیت McCree دارای ریش بلندی خواهد بود و احساسی به مخاطبان منتقل میکند که دارای تعادل خوبی بین کابویهای کلاسیک و بهره بردن از تکنولوژی را دارا است. در همین حال شخصیت Pharah دارای نقابی بروزرسانیشده است، اکنون نقاب او کمی شفاف شده است و به این شکل احساسات او کمی مشخصتر هستند. ماسک Reaper به جای سفید استخوانی کاملا نقرهای است. طراحی جدید Widowmaker دارای سبکی سایپرپانکی شده است و به زنی از آینده شباهت پیدا کرده است.
روایت یک داستان
داستان، ستون اصلی بازی Overwatch 2 به شمار میرود. پس از اینکه تیم Overwatch در انیمیشن Zero Hour گرد هم آمدند، شاهد شورش دوباره Omnicها خواهیم بود. افرادی که پشت این شورش هستند، نحوه گسترش آن و هدف اصلی این شورش در بازی Overwatch 2 بررسی خواهد شد. تمام ماموریتهای داستانی بازی شامل یک مقدمه و یک بخش پایانی سینماتیک خواهند بود، و روایت آن با بازی کلی پیوند خواهد خورد (برخلاف بازی Overwatch، که داستان آن خارج از بازی و به وسیله تریلرهای انیمیشنی روایت میشد). قهرمانهای بازی دارای دیالوگ خواهند بود، همچنین شاهد حضور شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC)ها، رویدادهای داخل ماموریتی و مواردی دیگر خواهیم بود.
نظر شما در این بازی چیست؟ آیا برای آن هیجانزده هستید؟