با ساخت آثاری نظیر سری Dishonored و بازی Prey، تیم بازی سازی Arkane Studios به خوبی طی سالیان اخیر موفق به جلب توجه بازیکنها در سرتاسر دنیا شده است. این استودیو همواره دارای نگرش و امضا به خصوصی در آثارش است و گفته میشود که در روند توسعه بازی Redfall، ساخته جدیدشان ریسک بسیار بالایی را پذیرفتهاند. در این عنوان مورد انتظار همچنان از برخی المانهای همیشگی بازیهای استودیو مذکور استفاده شده است. با این وجود در این پروژه آنها برای اولین بار مشغول ساخت یک بازی جهان باز هستند و تاکید ویژهای را روی تجربه این عنوان به صورت co-op دارند.
سیستم گیم پلی بازی Redfall در مقایسه با ساختههای پیشین این استودیو دارای تفاوتهای برجسته دیگری نیز خواهد بود. براساس اطلاعات موجود، این عنوان بیشتر از هرزمانی از المانهای ژانر شوتر اول شخص بهرهمند است. ریکاردو بر (Ricardo Bare) کارگردان خلاق این پروژه، به تازگی در گفت و گو با وبسایت GamesRadar تایید کرد که بازی Redfall در قیاس با سایر بازیهای آنها بیشتر از همیشه به بازیهای شوتر کلاسیک نزدیک است. طبق اعلام او، هریک از شخصیتها و قهرمانهای بازی دارای قدرت ویژهای هستند و هماهنگ سازی قدرتهای آنها با یکدیگر تجربه بسیار هیجان انگیز و لذت بخشی را رقم میزند.
درحالیکه این بازی در مقایسه با سایر بازیهای توسعه یافته توسط تیم ما از المانها و مکانیزمهای ژانر شوتر بهرهمند است، بسیاری از جوانب لذت بخش مبارزات بازی نتیجه استفاده از قدرت ویژه هریک از شخصیتها خواهد بود. چه در حالت چند نفره یا co-op قدرت شخصیتهایی نظیر رمی یا جیکوب را با یکدیگر ترکیب کنید یا چه به صورت تک نفره به تجربه این عنوان بپردازید، استفاده و ترکیب قدرت شخصیتها همواره لذت بخش است. از طرف دیگر، ارتقا شخصیتها نیز حسابی هیجان انگیز و اثرگذار است.
اطلاعات جدیدی از دنیا و گیمپلی بازی Redfall منتشر شد
در ادامه این مصاحبه، ریکاردو بر اعلام کرد که تیم Arkane Studios به منظور طراحی هرچه بهتر سیستم مبارزات بازی از سایر استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس به ویژه تیم id Software سازنده سری Doom کمک گرفته است.
برای رسیدن به حداقل کیفیت ممکن در بازیهای ژانر شوتر، شما میبایست سطح مشخصی از امور را انجام دهید؛ چراکه اگر سلاحهای طراحی شده توسط شما در هنگام استفاده احساس خوبی را به بازیکنها القا نکند، بازیتان به ناچار با سایر آثار مشابه مقایسه میشود. ما اطلاعات قابل توجهی را از جانب سایر استودیوهای زیرمجموعه ایکس باکس به دست آوردیم. اشخاصی که تجربه کار روی سری Doom را در کارنامه دارند، به صورت مکرر در پیشبرد تولید این پروژه و طراحی مبارزات به ما کمک کردند. ما شدیدا از نتیجه این نوع مشارکتها راضی هستیم.
بازی Redfall به صورت انحصاری برای کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به همراه پلتفرم کامپیوتر در حال توسعه است و در تاریخ نامشخصی از نیمه نخست سال 2023 در دسترس قرار میگیرد.