اطلاعاتی از سیستم خنک کننده پلی استیشن 5 فاش شد

اطلاعاتی از سیستم خنک کننده پلی استیشن 5 فاش شد

یاشار فتحعلی زاده یاشار فتحعلی زاده
4 سال و 8 ماه و 9 روز پیش

به نظر می‌رسد انتشار شایعات و اخبار در مورد کنسول نسل بعدی پلی استیشن 5 تبدیل به یک ترند شده و هر هفته شاهد انتشار حداقل یک خبر در مورد این کنسول هستیم. این اخبار شامل مشخصات سخت‌افزاری، قیمت و حتی تصویری از ظاهر احتمالی پلی استیشن 5 می‌شود.

 

در آخرین اخبار پیرامون کنسول نسل بعدی سونی شاهد انتشار تصویری از پتنت احتمالی سیستم خنک کننده پلی استیشن 5 هستیم. این پتنت توسط یکی از سران سونی به نام یوسوهیرو اوتوری (Yusuhiro Ootori) به ثبت رسیده و سیستم خنک کننده V شکلی را برای کنسول نسل بعدی سونی به نمایش می‌گذارد.

 

باید گفت که سیستم خنک کننده پلی استیشن 4 بسیار پر سر و صدا کار می‌کند و زمانی که میزان دمای کنسول بالا برود، فن‌ها با صدای بسیار بلندی شروع به کار می‌کنند. این صدا گاهی اوقات به حدی آزاردهنده است که تاثیر بسیار بدی روی تجربه بازی می‌گذارد. به نظر می‌رسد سونی در حال کار روی برطرف ساختن این مشکل در پلی استیشن 5 است.

 


هنوز مشخص نیست که آیا از این پتنت در کنسول نسل بعدی سونی استفاده شده یا خیر. درواقع برخی از شایعات نیز به این موضوع اشاره دارند که این سیستم خنک کننده V شکل تنها در نسخه مخصوص توسعه دهندگان استفاده شده و احتمالا شامل نسخه نهایی و قابل عرضه پلی استیشن 5 نمی‌شود.

 

به عبارتی نمی‌توان استفاده از چنین سیستم خنک کننده‌ای را در نسخه نهایی پلی استیشن 5 تایید کرد. با این حال باید گفت که اقدام سونی برای برطرف ساختن مشکل سر و صدای بالای فن‌ها قابل تحسین است. وجود اسم یوسوهیرو اوتوری از مقامات بلندپایه سونی به این پتنت اعتبار بخشیده و خبر مدنظر را قابل اطمینان می‌سازد.

با این حال باید صبر کرد و دید که آیا نسخه نهایی پلی استیشن 5 شامل چنین سیستم خنک کننده پیشرفته‌ای خواهد شد یا خیر. در حالی که سونی وجود پلی استیشن 5 را تایید کرده است، اما از انتشار اخبار بیشتر خودداری می‌کند. انتظار می‌رود اطلاعات رسمی از این کنسول در سال آینده میلادی عرضه شود.

 

برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.