جزئیاتی از تک دموی پلی استیشن 5 فاش شد

جزئیاتی از تک دموی پلی استیشن 5 فاش شد

سیاوش اسدی سیاوش اسدی
4 سال و 6 ماه و 13 روز پیش

(تصویر تزئینی است)


پس از انتشار اطلاعات رسمی درباره تاریخ عرضه پلی استیشن 5، بازیکنان و هواداران سخت‌افزار به دنبال پیدا کردن اطلاعات بیشتر درباره نسل بعدی کنسول سونی رفتند تا شاید دیدی نسبت به عملکرد کنسول‌های آینده پیدا کنند. اکنون شایعات و اطلاعات فاش شده از پلی استیشن 5 چهره‌ای را از کنسول مورد انتظار سونی به ما نشان می‌دهند

 

امروز کاربری به نام Kleegamefan اطلاعات دست اولی را از یک بازی پیش‌نمایش و در حال توسعه پلی‌استیشن 5 منتشر کرده است. همچنین برای شفافیت بیشتر باید ذکر شود که این اطلاعات توسط یک کاربر نسبتاً ناشناس فاش شده است اما اکثر افراد در فروم‌های آنلاین به گزارش‌های اولیه منتشر شده باور دارند و صحت آن‌ها را تایید می‌کنند.

 

طبق اظهارات Kleegamefan، او یک بازی دمو که برای پلی استیشن 5 در دست ساخت قرار دارد را دیده است و آن را از نظر جلوه‌های بصری آنقدر زیبا و چشمگیر توصیف می‌کند که به گفته خودش پیدا کردن کلمات مناسب برای توضیح دادن گرافیک و موتور فیزیک بازی بسیار سخت است. این‌ها به لطف موتور گرافیکی بازی و SSD بسیار قدرتمند پلی‌استیشن 5 است. یکی از چیزهایی که توجه او را جلب کرده است، نحوه نمایش سایه‌ها است. به طوری که هر یک از برگ‌های یک بوته کوچک سایه منحصر به فرد خود را دارد و حرکت هر کدام از آن برگ‌ها در باد باعث می‌شود سایه همان یک برگ تغییر کند. اگر توضیحات Kleegamefan واقعی باشد، می‌توان انتظار داشت که این آثار توسط فناوری Ray-Tracing به‌دست آمده‌اند.

 

نکته دیگری که Kleegamefan به آن اشاره می‌کند این است که بازی‌ای که آن‌ها دیدند ناتمام است و با یک پروژه کامل که بتوان آن را عرضه کرد فاصله دارد. برای بازیکنانی که نرخ فریم برایشان اهمیت دارد، شاید ناامیدکننده باشد که این بازی با نرخ فریم 25 تا 30 فریم در ثانیه اجرا می‌شود. هرچند که رزولوشن گزارش شده 2160p است و با توجه به اینکه این نمایش یک دمو بوده است، ممکن است که در آینده این نتایج به 60 فریم بر ثانیه نزدیک شوند. در نهایت، Kleegamefan در خلاصه حرف‌هایش می‌گوید که این صرفاً اعداد و ارقام مشخصات کنسول PS5 نخواهد بود که توجهات را به خود جلب می‌کند، بلکه کیفیت بصری بازی‌ها باعث می‌شود مردم به سراغ آن‌ها بیایند.

 

از اولین پست Kleegamefan در آگوست درباره این دمو، او همواره سعی داشته که جزئیات را طوری بیان کند که دنیای بازی را نشان بدهد. شاید این جزئیات خیلی غیرواقعی به‌نظر برسند، اما می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که نسل بعدی کنسول‌های بازی جهشی بلندتر از نسل هشتم در تغییرات بازی‌ها خواهند زد و همه این‌ها به لطف پیشرفت‌های بیشتر در تکنولوژی است.

انتظار می‌رود پلی‌استیشن 5 در تعطیلات 2020 (پاییز سال 2020) منتشر شود.

برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.