سونی در حال ساخت عناوین انحصاری برای پلی استیشن 5 است

سونی در حال ساخت عناوین انحصاری برای پلی استیشن 5 است

یاشار فتحعلی زاده یاشار فتحعلی زاده
4 سال و 10 ماه و 8 روز پیش

 اخبار و گزارشی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه سونی به شدت در حال کار روی ساخت عناوین انحصاری بزرگ برای پلی استیشن 5 است تا کنسول نسل بعدی این شرکت مانند پلی استیشن 4 از بازی‌های انحصاری فوق‌العاده‌ای بهره ببرد.

 

به نظر می‌رسد سیاست‌های سونی برای پلی استیشن 5 تغییر نیافته و از همان برنامه‌ای استفاده می‌کند که باعث موفقیت پلی استیشن 4 شد. این شرکت از استودیوهای خود خواسته که عناوین بزرگ و به‌صورت انحصاری برای کنسول نسل بعدی پلی استیشن 5 بسازند.

 

بی‌شک یکی از دلایل موفقیت پلی استیشن 4 بهره بردن از عناوین انحصاری بزرگ است که می‌توان به بازی Bloodborne،  بازی Uncharted 4: A Thief’s End، بازی Marvel’s Spider-Man، بازی God of War و بازی Horizon: Zero Dawn اشاره کرد. البته کار پلی استیشن 4 با عناوین انحصاری بزرگ تمام نشده و طی ماه‌های آینده شاهد عرضه عناوینی نظیر بازی Ghost of Tsushima، بازی Death Stranding و بازی The Last of Us Part II خواهیم بود.

 

شرکت ژاپنی سونی علاوه بر حمایت از استودیوهای داخلی خود از استودیوهای سوم شخص نیز خواسته تا لیست عناوین انحصاری پلی استیشن 5 را گسترش داده و بازی‌های جدید برای این کنسول نسل بعدی بسازند. البته برخی عناوین ممکن است به‌صورت انحصاری زمانی برای پلی استیشن بعدی عرضه شوند یا از محتوای اختصاصی برخوردار شوند.

 

چنین اقدامی بارها در گذشته اتفاق افتاده و شاهد عناوینی با محتوای بیشتر برای پلی استیشن 4 بوده‌ایم و احتمالا نسل بعدی این کنسول نیز شاهد محتوای بیشتر روی عناوین مشترک نسبت به پلتفرم‌های دیگر خواهد بود.

 

در این بین دور از ذهن نیست که پلی استیشن 5 را بتوان کنسول دلخواه گیمرهای ژاپنی دانست که علاقه‌ای به کنسول‌های نینتندو ندارند. برخی از بازی‌ها در ژاپن به‌صورت انحصاری زمانی یا کاملا اختصاصی برای پلی استیشن 4 عرضه شدند که برای مثال می‌توان به بازی Persona 5، بازی NieR: Automata، سری بازی Yakuza و سری بازی Dragon Quest اشاره کرد.

 

با وجود اینکه پلی استیشن 4 از برخی امکانات استفاده نکرد که می‌توان به پشتیبانی از عناوین پلی استیشن 3 یا قابلیت کراس‌پلی اشاره کرد، اما توانست موفقیت چشم‌گیری کسب کند. همین امر باعث می‌شود که احتمال موفقیت کنسول نسل بعدی سونی افزایش یابد؛ زیرا پلی استیشن 5 نه‌تنها از عناوین پلی استیشن 4 پشتیبانی می‌کند بلکه فرمول موفق سونی یعنی عرضه عناوین انحصاری بزرگ تکرار دوباره تکرار خواهد شد.

برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.