پلی استیشن 5 یک دستیار صوتی خواهد داشت

پلی استیشن 5 یک دستیار صوتی خواهد داشت

مهتاب جهاندار مهتاب جهاندار
4 سال و 7 ماه و 9 روز پیش

اگرچه سونی در صنعت فناوری نقش بزرگی دارد اما حضور آن بیشتر مربوط به قسمت سرگرمی‌های دیجیتالی می‌شود. به تازگی این شرکت ژاپنی با ثبت پتنت جدید نشان داد که به دنبال اهداف جالبی در صنعت بازی است.

دانیل احمد (Daniel Ahmad) یکی از تحلیلگران صنعت درباره دستیار هوشمند سونی می‌گوید که این قابلیت را به بازیکنان می‌دهد تا برای مثال در جریان بازی موقعیت بسته سلامتی یا سلاح و هر مورد دیگر را به افراد نشان دهد.

 

سونی در پتنت به ثبت رسیده این ویژگی را یک کمک به بازیکنان مطرح کرده است. در توضیحات پتنت آمده این دستیار به بازیکنان کمک می‌کند تا در فرآیند گیم پلی از یک کمک برخوردار باشند. برای مثال بازیکنان در جریان گیم پلی می‌توانند پرسش خود را به صورت صوتی یا متنی مطرح کرده و سپس از طریق سرورهای متصل به شبکه آنلاین می‌تواند پاسخ خود را برای سپری کردن مراحل دریافت کند.

 

به نوعی سونی می‌خواهد یک دستیار هوشمند در بازی ایجاد کند که تاکنون هیچ شرکتی اقدام به استفاده آن نکرد. مایکروسافت با وجود برخوردار بودن از دستیار کورتانا تاکنون چنین ویژگی را برای دستیار خود در بازی تعریف نکرد.

 

باتوجه به پتنت موردنظر، این دستیار هوشمند به وسیله یک موتور یادگیری عمیق با کمک سرور بازی یا هوش مصنوعی کنترل می‌شود، بنابراین بازیکنان می‌توانند در روند بازی تجربه بهبودیافته پیدا کنند. بازیکنان ممکن است بخوانند اطلاعاتی درباره بازی موردنظر از جمله اطلاعات کارکتر بازی، جزئیات استراتژیکی، برنامه کلی بازی و برخی دیگر کسب کنند. موارد مختلفی است که می‌توان به کمک دستیار هوشمند جدید سونی در جریان گیم پلی بدست آورد.

 


بازیکنان می‌توانند با بیان جمله Hey PlayStation این دستیار صوتی را  فعال کنند. در نمونه تصویر این پتنت شاهد بازی Skyrim هستیم که در آن بازیکن می‌پرسد که شمشیر فولادی را در کدام قسمت نقشه می‌تواند پیدا کند. با کمک یک موتور یادگیری عمیق بازیکنان می‌توانند حالت گیم پلی بازی روی صفحه نمایش را به چند قسمت تقسیم کنند. حتی می‌توانید در قالب یک پیام SMS از طریق گوشی هوشمند به کنسول نیز از دستیار مورد اشاره کمک گرفت.

موتور یادگیری عمیق ویژگی بارز این دستیار هوشمند بوده که آن را نسبت به گوگل اسیستنت یا الکسا متفاوت می‌سازد. با این حساب دستیار هوشمند آینده سونی می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.