اگر اخبار پیرامون بازی Halo Infinite را دنبال کرده باشید میدانید که این بازی از ساختاری open-world پیروی نمیکند اما این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که به مناطقی که در بخشهای مختلف داستان مراجعه کردهاید دوباره سر بزنید و به کشف نقاط مختلف نقشه بپردازید.
این اطلاعات طی انتشار یک گزارش روی وبسایت Destructiod در اختیار بازیکنان قرار گرفتند. طبق این گزارش، کارگردان بازی پال کراکر (Paul Crocker) به این نکته اشاره کرده است و اعلام کرده که شما با پیشروی در داستان به مناطق مختلفی سفر میکنید و در هر مقطعی از داستان که قرار داشته باشید میتوانید به این مناطق بازگردید و به جست و جو در آنها مشغول شوید. کراکر میگوید:
پاسخ ساده این است که بازی Halo Infinite در یک جهان عظیم و باز رخ میدهد. ما داستانی خلق کردهایم که شما را درگیر خود کرده و به مرور مناطق جدیدی را در دسترس شما قرار میدهد. البته با پیشرفت در داستان قادر هستید تا مجدداً به مناطق قبلی بازگشته و به اکتشاف در آنها بپردازید.
رئیس بخش طراحی بازی Halo Infinite؛ جری هوک (Jerry Hook)، نیز بیانیه کراکر را تایید کرده و جزییات بیشتری در رابطه با ساختار ارتقای تجهیزات، در اختیار ما قرار داد. هوم گفت:
مستر چیف، همانطور که مناطق مختلف رینگ را اکتشاف میکند، به مرور تجهیزات بیشتری خواهد یافت. او همیشه راهی برای ارتقای این تجهیزات پیدا میکند. این ارتقا تنها به قدرت تجهیزات محدود نمیشود، بلکه به آپشنهایی که آنها در اختیار بازیکن قرار میدهند نیز ارتباط دارد. میخواهیم از اینکه بازیکنان مطابق میل خود گزینههای پیش رو را بررسی کرده و به دلخواه خود به تجربه بازی میپردازند، اطمینان حاصل کنیم.
با اعتنا به این دو بیانیه میتوان نتیجه گرفت که هدف اصلی از قرار دادن قابلیت backtracking (بازگشت به مناطق قبلی و اکتشاف در آنها) در بازی Halo Infinite ایجاد حس اکتشاف و یافتن تجهیزات و راهی برای ارتقای آنها است.
احتمالا میتوان این نتیجه را گرفت که در بازدید اولیه از مناطق مختلف بازی، دسترسی به همه مناطق آن فعال نیست، بنابراین اگر به دنبال یافتن تجهیزات مخفی و راهی برای ارتقا آنها هستید لازم است تا پس از دستیابی به منابع و تجهیزات جدید، دوباره به مناطق جست و جو نشده بازگشته و به گشت و گذار در آنها بپردازید. این ساز و کار به بهینهسازی و ایجاد تعادل در درجه سختی محیطهای بازی خواهد انجامید. این اطلاعات جدید میتواند به این نکته هم اشاره داشته باشد که نقشه بازی که در جریان نمایش گیمپلی بازی Halo Infinite تماشا کردیم شامل ماموریتهای گزینشی مختلفی برای بازیکنان است که از بین آنها و طبق درجه سختی مناسب ماموریت مورد نظر را انتخاب کنند.
در اخبار مشابه چندی پیش شایعه شده بود که بازی Halo Infinite دارای یک مد بتل رویال خواهد بود. هنوز اطلاعات رسمی پیرامون حقیقت داشتن این شایعه منتشر نشدهاند.
بازی Halo Infinite در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان بازی زمان عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس منتشر خواهد شد.