بازی Halo Infinite در ابتدا با عناصر سبک هیرو شوتر ساخته شده بود

بازی Halo Infinite در ابتدا با عناصر سبک هیرو شوتر ساخته شده بود

رضا مدرسی رضا مدرسی
2 سال و 1 روز پیش

سال پیش میلادی و در ماه نوامبر بود که بازی Halo Infinite منتشر شد و توانست توجهات زیادی را جلب خود کند. استودیو 343 Industries بخش چند نفره این عنوان را به شکل رایگان عرضه کرد و همین مسئله توانست بازیکنان مختلفی را به مخاطبین این عنوان اضافه کند. با اینکه این کار تصمیم مثبتی بود و به تداوم بازی در بازار عناوین رایگان هم کمک شایانی کرد، اما بازی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کرد که هنوز هم به شکل کامل رفع نشده‌اند و باعث لطمه خوردن تجربه کاربران می‌شوند.

 

این ایرادات را شاید بتوان در سه دسته‌بندی کلی تقسیم کرد: مشکلات وصل شدن به سرور، تاخیرهای ادامه‌دار، و قطع شدن ارتباط بین بازیکنان و سازندگان؛ که یکی از سازندگان بازی هم به این مورد اشاره کرد و در صحبت‌های خود گفت که تیم سازنده متوجه مشکلات است و درک می‌کند که صبر بازیکنان تمام شده باشد. در مدت زمانی که بازی منتشر شده، ایرادات وصل شدن به سرور بیش از همه چیز در مرکز توجه بود و سازندگان نیز تلاش زیادی برای رفع آن کردند. دو مشکل دیگر اما همچنان به قوت خود باقی هستند و بخشی از مشکلات اصلی بازی را شکل می‌دهند.

 

به دلیل تمام مشکلاتی که ذکر شدند، هم‌اکنون تعداد بازیکنان بازی Halo Infinite روی استیم از تعداد بازیکنان بازی Halo: The Master Chief Collection کمتر است، مسئله‌ای که نشان می‌دهد وضعیت بازی به خوبی زمان عرضه نیست و به پشتیبانی بیشتر و بهتری نیازمند است. در هر صورت به نظر می‌رسد که این مشکلات صرفا تقصیر تیم سازنده نیست، چرا که برخی شایعات جدیدا مدعی شده‌اند که بازی Halo Infinite در میانه توسعه با تغییرات زیادی مواجه شده و همین موارد باعث شده‌اند مشکلات زیادی هم برای بازی خلق شوند.

 

رویداد جدید بخش چند نفره بازی Halo Infinite آغاز شد

معرفی بازی Halo Infinite 

lolwutsareddit در ردیت و اکانت HaloHubGG در توییتر به این شایعات واکنش نشان داده و آن‌ها را گزارش کردند، که در وهله اول چنین به نظر می‌رسید که بازی Halo Infinite در ابتدا قرار بوده عنوانی شبیه به بازی Overwatch باشد، یک تجربه هیرو شوتر. هر دو این مراجع به سخنان جیسون شرایر از بلومبرگ نیز اشاره می‌کنند که دقیقا چنین توصیفی از توسعه بازی Halo Infinite ارائه کرده بود. با اینکه این خبر رسمی نیست و باید در حد شایعه با آن برخورد کرد، اما در صورت صحت می‌توان به سازندگان حق داد که بخش کوآپ داستانی را به تاخیر انداخته‌اند، چرا که یک تغییر فاز بزرگ در اواسط ساخت بازی مشکلات زیادی می‌آفریند و رفع و رجوع آن‌ها نیز می‌تواند زمان‌گیر باشد.

 

با در نظر گرفتن این شایعه، و شایعه دیگری که می‌گفت بازی Halo Infinite در ابتدا عنوانی بتل رویال بوده، می‌توان گفت که این عنوان از جهنم توسعه بیرون آمده و چندین بار تغییر ماهیت داده. بسیاری باور دارند که بازی زودتر از موعد منتشر شده و چند ماه بیشتر نیز می‌توانست در مرحله توسعه باقی بماند، اما این کار بعد از تاخیر یک ساله بازی چندان برای اعتبار مایکروسافت و استودیو 343 Industries سودمند نبود و می‌توانست نارضایتی زیادی از جانب کاربران به همراه داشته باشد.

 

گرچه این شایعات باعث نمی‌شوند که استودیو 343 Industries و سازندگان را بی‌گناه بدانیم، اما نشان می‌دهد که تغییرات بزرگی در بازی اعمال می‌شده که قطعا تقصیر تیم مدیریتی است. متأسفانه این موضوع کمکی به وضعیت بازی یا سطح رضایت کاربران نخواهد کرد، اما خبر خوب این است که استودیوی سازنده به سختی در حال کار روی این عنوان است و به‌زودی هم فصل دوم بازی را منتشر خواهد کرد.

 

برچسب ها: Halo Infinite
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.