گرافیک بازی Halo Infinite و حواشی مربوط به آن

گرافیک بازی Halo Infinite و حواشی مربوط به آن

مصطفی محدث مصطفی محدث
3 سال و 8 ماه و 6 روز پیش

در همین ابتدا، باید یک موضوع را بپذیریم: ظاهر بازی Halo Infinite نه تنها فوق‌العاده نبود، بلکه بسیار عادی و حتی تاریخ‌گذشته به نظر می‌رسید. یک گشت و گذار کوچک در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما ثابت کند که بسیاری از طرفداران و مشتاقان این بازی نیز چنین نظری دارند. با این وجود، بررسی این بازی به عنوان یک عنوان زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس که در واقع نوعی هم بازی بین نسلی است، می‌تواند جالب باشد. در انتهای مطلب، بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

البته یک نکته را هم نباید فراموش کرد: ویدیو گیم‌پلی بازی Halo Infinite بسیار بهتر از تصاویر آن است. بازی در حرکت، بسیار مفرح به نظر می‌رسد و یک نوع حس نوستالژیک فرنچایز Halo را دارد. علاوه بر این، اجرای بازی نیز بسیار نرم و باکیفیت‌تر شده و حتی صداگذاری سلاح‌ها هم بهتر است. مستر چیف همانند گذشته می‌پرد و همان‌طور که باید، در حال کشتن دشمنان مختلف است. دیدن نشانگر اسلحه بین دو چشم و وسط پیشانی یک Grunt، همچنان لذت‌بخش و هیجان‌آور است. استودیو Bungie اولین بار این حس را با عرضه بازی برای اولین ایکس باکس به طرفداران هدیه داد.

 

 

 

این دمو انگار بیشتر از هر چیزی، قرار بود که یادآور خاطرات قدیمی بازی Halo: Combat Evolved و مخصوصا آن مرحله‌ای که برای اولین بار روی رینگ فرود می‌کنید، باشد. مرحله‌ای که پر از رمز و راز، نقاط دست‌نیافتنی و البته یک Warthog بی‌رحم بود. ما در این دمو هم همان میزان رمز و راز، نقاط دست‌نیافتنی و یک Warthog را مشاهده کردیم و البته طرفداران هم به همان اندازه لذت بردند. حتی به نظر می‌رسید که اضافه شدن یک قلاب مکانیکی هم از نظر علاقه‌مندان بازی پذیرفته شده بود. اگرچه که استفاده از این ویژگی در یک بازی تیراندازی اول‌شخص در سال 2020، دیگر خلاق و نوآورانه محسوب نمی‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید مستر چیف این است که او اکنون می‌تواند یک سپر محافظتی ایجاد کند. اتفاق جدید دیگری که در دمو دیدیم این بود که اکنون، Brtueها می‌توانند نیروهای Grunt را به سمت شما پرت کنند!

 

 

با وجود تمام این ویژگی‌ها و لحظات مهیج و سرگرم‌کننده‌ای که دمو برای ارائه داشت، یک موضوع باعث رنجش بسیاری از بینندگان و طرفداران قدیمی بازی شد. گرافیک و ظاهر بازی به هیچ‌وجه درست به نظر نمی‌رسد. البته که بله، دیدن آن در حرکت بسیار بهتر از اسکرین‌شات‌ها است. با این حال، هیچ‌کدام از بخش‌های بازی شبیه به یک عنوان «نسل بعد» نیست و اگرچه مقایسه فنی و آنالیز تحلیلی دمو کاری است که سایتی مثل Digital Foundry باید انجام دهد، اما در هر صورت، ظاهر بازی درست نیست. این ادعا را در ادامه، دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

به نظر می‌رسد که همه‌چیز به استایل هنری بازی مربوط شود. بازی Halo Infinite شبیه به نسخه‌ای تقبلی و پلاستیکی از بازی Halo است و انگار، آن را با اسباب‌بازی‌های خانه‌سازی درست کرده‌اند. ظاهر دشمنان Brute و چهره احمقانه آن‌ها، شبیه به دشمنان ترسناک و هیجان‌انگیزی که باید باشند، نیست. به طور کلی، ظاهر هیچ‌کدام از بخش‌های بازی عمیق به نظر نمی‌رسند و در بهترین حالت، می‌توان آن‌ها را عادی توصیف کرد.

یکی از موضوعات اصلی صحبت طرفداران، شکل مسخره برخی از تکه‌سنگ‌های بازی بوده است که انگار آن‌ها را در فضایی خارج و متفاوت از دیگر دارایی‌های گرافیکی بازی ساخته‌اند. سخنرانی نهایی شخصیت منفی بازی در انتهای دمو قرار بود که تهییج‌کننده و شورانگیز باشد، اما آیا واقعا این‌طور بود؟! این سخنرانی، چه اتمسفر خاص یا حتی صحنه‌های خونینی داشت که بازیکن بخواهد با دیدن آن‌ها، مهیج و در نهایت، به تجربه نسخه نهایی بازی تشویق شود؟

 

 

بازی Halo Infinite در اسکرین‌شات‌ها، بسیار بدتر به نظر می‌رسد. فقط هم درباره تصاویری که طرفداران از بخش‌های مختلف ویدیو گرفته‌اند، صحبت نمی‌کنیم. بلکه برخی از تصاویر رسمی که مایکروسافت در کنار این ویدیو تایید و منتشر کرده است، واقعا حیرت‌آور هستند. انگار آن‌ها نمی‌خواهند که هیچ لطفی در حق بازی بکنند! مدیران مایکروسافت فقط کافی است صبح فردای بعد از انتشار این دمو، سری به شبکه‌های اجتماعی زده باشند تا با سیل انبوهی از Memeهای ساخته‌شده برای بازی مواجه شوند و تازه متوجه تصمیم اشتباهشان شده باشند.

استودیو 343 اهداف درستی برای بازی Halo Inifnite داشته است: تازه‌واردهای مجموعه و حتی کسانی که فکر می‌کردند نسخه‌های چهار و پنج بازی غیرمنطقی بودند را به تجربه این نسخه تشویق کنند؛ با تبدیل آن به یک عنوان تقریبا جهان‌باز، کمی تفاوت بین نسخه‌ها ایجاد کنند؛ و در نهایت، تمام تلاششان را بکنند که با استفاده از تقویت حس نوستالژی و خاطره‌بازی، طرفداران قدیمی و سرسخت مجموعه هم راضی شوند که بازی را تجربه کنند و آن را دوست داشته باشند. شاید 343 در رسیدن به همه این هدف‌ها موفق شود، اما قطعا این مسیر، بدون فداکاری‌ها و قربانی کردن بخش‌هایی میسر نخواهد شد.

یکی از قربانی‌های اصلی این رویکرد، در دموی گیم‌پلی بازی مشخص شد. ظاهرا سازندگان بازی در تلاش برای این که نشان دهند چقدر بازی Halo Infinite شبیه به نسخه اول Halo است، کمی زیاده‌روی کرده‌اند و بیش از حد، به گذشته چشم دوخته‌اند. محصول تلاش آن‌ها نیز دمویی است که شبیه به یک ماد ساخته‌شده توسط طرفداران قدیمی و مستاصل Halo به نظر می‌رسد. اگر به آسمان درون بازی نگاه کنید، همان حس و حال قدیمی بازی Halo 1 که یک رینگ Halo، آسمان و یک خورشید است را می‌بینید. اما اگر به آسمان بازی Destiny (که توسط سازندگان اصلی Halo ساخته شده است.) نگاه کنید، می‌توانید شگفتی‌های کیهان را ببینید. بازی Halo Infinite بیش از حد شبیه به نسخه اول فرنچایز است و سازندگان آن، نباید از این موضوع به عنوان تعریف یا دستاورد یاد کنند.

 

 

بازی Halo یک عنوان انحصاری و اوریجینال ایکس باکس است و طراحی کلی آن، مربوط به زمانی است که نمی‌شد خیلی دقیق، چهره و بدن انسان‌ها را به نمایش گذاشت و مستر چیف هم دقیقا به همین دلیل، ظاهر مخصوص خود را دارد. او به همین خاطر زرهی می‌پوشد که بسیار بزرگ و عجیب به نظر می‌رسد. این ظاهر شاید در آن زمان جذاب به نظر می‌رسید، اما مشکل این است که وقتی شرکت 343، طراحی آن زمان را منبع الهام خود در ساخت عنوانی برای قدرت گرافیکی کنسول‌های امروزی قرار می‌دهد، استایل هنری محصول نهایی، عجیب و مسخره می‌شود.

در ابتدای مطلب گفته شد که توجه به بازی Halo Infinite به عنوان یک بازی میان‌نسلی می‌تواند جالب باشد. اکنون به سراغ آن موضوع می‌رویم: یادتان می‌آید که بیلبو در جایی از فیلم ارباب حلقه‌ها می‌گفت: «خسته و بی‌حوصله هستم، شبیه به کره‌ای که روی حجم زیادی از نان کشیده شده باشد» این شاید بهترین استعاره برای بازی Halo Infinite باشد: عنوانی که باید هم روی ایکس باکس وان، هم روی رایانه‌های شخصی (با سخت‌افزارهای مختلف) و هم روی کنسولی به قدرتمندی ایکس باکس سری ایکس، خوب به نظر برسد و البته، مشکلی هم با استریم از طریق گوشی نداشته باشد.

فرقی نمی‌کند که ما چقدر دوست داریم که بازی Halo Infinite یک عنوان انحصاری ایکس باکس سری ایکس باشد، چون این‌طور نیست. بازی Halo Infinite قرار نیست که باعث فروش کنسول جدید مایکروسافت شود، بلکه باید فروش سرویس Xbox Game Pass این شرکت را افزایش دهد و گرافیک و ظاهر آن، برای رسیدن به این هدف کافی است.

در نهایت هم شاید بازی Halo Infinite بتواند باعث افزایش فروش Xbox Game Pass شود، اما حداقل یک چیز فعلا مشخص است: بخش زیادی از طرفداران قدیمی و سرسخت فرنچایز، از ظاهر بازی Halo Infinite راضی نیستند و بخش دیگری از بازیکن‌ها نیز در حال مسخره آن هستند. بعید است این همان هدف والایی باشد که مایکروسافت در پی آن است.

نظر شما چیست؟ آیا گرافیک نمایش‌داده‌شده در دموی بازی Halo Infinite توانسته نظر شما را جلب کند؟ به طور کلی، این دمو در جذب بازیکن‌های جدید و جمع کردن دوباره طرفداران قدیمی، موفق خواهد شد؟

برچسب ها: Halo Infinite
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.