مدتهاست که طرفداران ایکس باکس در انتظار بازی Halo Infinite هستند و خوشبختانه امسال، سالی خواهد بود که سرانجام به این صبر طولانی پایان داده خواهد شد. اما در کنار خبرهای خوب و هیجان انگیزی که از بازی Halo Infinite منتشر میشود، برخی اخبار هم وجود دارند که کمی بازیکنان را ناامید میکنند. اینطور که پیداست استودیو 343 قصد دارد برای بهتر ارائه دادن تمام بخشهای بازی، همه آنها را اولویت بندی کرده و سپس به نوبت عرضه کند. ممکن است کمی گیج شده باشید، پس در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به سراغ سیاست جدید استودیو 343 در انتشار بازی Halo Infinite بپردازیم.
اینطور که پیداست بازی Halo Infinite درست مانند تمامی نسخههای قبلی از سری Halo تمامی امکانات و ویژگیهای خاص بازی را خواهد داشت اما در روز اول عرضه، تمامی آنها قابل دسترسی نخواهند بود. این خبر ابتدا به صورت غیر رسمی منتشر شد و سپس توسط جوزف استیتن (Joseph Staten)، رئیس بخش خلاقیت در استودیو 343، تایید شد. طبق صحبتهای استتن در آخرین بروزرسانی اخبار مربوط به بازی Halo Infinite، بخش داستانی چند نفره و بخش Forge در بازی Halo Infinite وجود خواهند داشت اما مدتی بعد از عرضه رسمی بازی منتشر خواهند شد.
استیتن در صحبتهایش اینگونه خبر را منتشر کرد:
«ما تمرکز ویژهای روی بهبود کیفیت بازی و بهبود جزئیات در عملکرد کلی بازی داشتیم و متاسفانه در نهایت مجبور شدیم تا تصمیمی سخت بگیریم. با این تصمیم بخش داستانی چند نفره که یکی از محبوب ترین حالتهای بازی است با تاخیر مواجه خواهد شد. همچنین یک تصمیم سخت دیگر برای به تعویق انداختن حالت Forge نیز گرفتیم.»
استیتن توضیح داد که هدف از این تاخیرها این است که همه چیز به بهترین نحو ممکن ارائه شود، چرا که آنها دوست ندارند هیچ یک از بخشهای بازی را به صورت ناقص منتشر کنند. بنابراین هر آنچه منتشر شود در بهترین حالت خود خواهد بود. این در حالی است که آنها حس میکنند بخش چندنفره داستانی و حالت Forge در بهترین حالت خود قرار ندارند و نیاز به زمان بیشتری خواهند داشت:
«در بین تمامی اولویتهایمان، اولین چیزی که برایمان بیشتر از همه مهم است، این است که چیزی که منتشر میشود، در زمانی منتشر شود که بهترین حالت خود را داشته باشد و این حالت باید برای هر دو سیستم ایکس باکس و رایانههای شخصی صدق کند. با این وضعیت زمانی که به دو بخش Forge و چند نفره داستانی بیشتر نگاه کردیم احساس کردیم که این بخشهای هنوز به اندازه کافی خوب نیستند و آماده ارائه نخواهند بود . به عنوان یک استودیو دوست نداریم محصولی ناقص ارائه دهیم بنابراین تصمیم جدید گرفتیم.»
با این حال شنیدن این خبر چندان عجیب نخواهد بود، مدتها بود که اخبار دقیقی از بازی Halo Infinite منتشر نمیشد و پس از آن ناگهان با خبرهایی خوب ظاهر شد. بنا براین میتوان نتیجه گرفت که تبلیغات استودیو برای بازی کمی بیش از اندازه بود و شاید در حد توان استودیو نبود. البته با توجه به ماهیت کلی بازی Halo Infinite که یک بازی سرویس محور به حساب میآید، هیچ اشکالی در این وجود نخواهد داشت که مادهای جدید و امکانات تازه کمی بعد از انتشار بازی عرضه شوند. برای مثال میتوان این بخشهای را به عنوان محتوای جدید فصل دوم بازی در نظر گرفت که بسیار جذاب نیز خواهد بود.
جالب این است که بدانید برنامه سازندگان برای ارائه این مادها دقیقا به صورتی است که حدس زدیم. طبق صحبتهای استبتن حالت چند نفره داستانی در فصل دوم بازی منتشر خواهد شد و حالت Forge در فصل سوم. این یعنی حالت چند نفره داستانی سه ماه بعد از انتشار بازی و حالت Forge شش ماه پس از انتشار رسمی بازی Halo Infinite به آن اضافه خواهد شد. این در حالی است که استیتن اشاره کرده است هنوز هم ممکن است برنامهها کمی دچار تغییر شوند. بنابراین بهتر است برای اخبار بیشتر کمی صبر کنیم.
اما نکته جذاب ماجرا این است که بازی Halo Infinite هنوز هیچ گونه تاریخ انتشار دقیقی ندارد. طبق اطلاعاتی که مایکروسافت منتشر کرده است، استودیو 343 قصد دارد بازی را در تعطیلات سال 2021 درست قبل از آغاز سال 2022 منتشر کند. اینطور که پیداست این تاریخ انتشار از سوی مایکروسافت اعلام شده است و به نوعی سازندگان موظف هستند بازی را در این تاریخ منتشر کنند و دلیل اصلی تاخیر خوردن برخی محتوای بازی نیز همین تاریخ انتشار نسبتا زودهنگام است.
طبق شایعات ممکن است بازی کمی زودتر در اواسط ماه نوامبر (آبان ماه) منتشر شود، اما این اخبار چندان موثق نیستند و با توجه به این که فاصله زیادی تا فصل پاییز نداریم بهتر است برای اخبار بیشتر و اطلاعات موثق کمی صبر کنیم. این را هم بدانید که مایکروسافت در نمایشگاه Gamescom حضور خواهد داشت و به احتمال زیاد در این رویداد اخبار بیشتری از بازی Halo Infinite منتشر خواهد کرد.
برای دنبال کردن اخبار مربوط به بازی Halo Infinite همراه ما باشید.