همه میدانند که بازی Battlefield 2042 به دلیل داشتن انتشاری بحث برانگیز و افتضاح، با موانع بسیاری روبرو شد. به طوری که این عنوان سال ۲۰۲۱ باید برای عبور از آنها و بازیابی شهرتش، شدیدا تلاش کند. با اینکه بازی در حال حاضر در وضعیت بهتری به نسبت سه سال پیش قرار دارد، اما بسیاری از ویژگیهای بهتر حاضر در زمان عرضه بازی Battlefield 2042، در تلاش برای افزودت محتوای بیشتر در دوران پس از عرضه، نادیده گرفته شدهاند.
قبل از انتشار، یکی از مورد انتظارترین جنبههای بازی Battlefield 2042، حالت جاهطلبانه Portal این بازی بود که به منظور ایجاد تجربهای متشکل از عناصر عناوین محبوب سری بازی Battlefield، طراحی شد و تجربهای ترکیبی از نوستالژی و مکانیکهای گیمپلی نوآورانه را ارائه میداد. علاوه بر این، این حالت گزینههای شخصی سازی گستردهای را در اختیار بازیکنان قرار داد که به واسطه آن، بازیکنان میتوانستند تجربه خود را بر اساس چیزی که میخواستند، شخصی سازی کنند. مفاهیم پشت صحنه طراحی حالت Portal بازی Battlefield 2042 پتانسیل بسیار بالایی داشتند و بسیار جاهطلبانه بودند، اما عدم پشتیبانی واقعی از این حالت در طول چرخه عمر این بازی، به این معنی است که آینده نمیتواند برای این حالت خیلی امیدوار کننده باشد.
حالت Portal به گونهای طراحی شده بود که تجربهای منحصر به فرد و متمایز از محیط آیندهنگر بازی اصلی را به بازیکنان ارائه دهد. در این حالت، بازیکنان این توانایی را دارند که رقابتهای چندنفره خود را با استفاده از عناصری از دیگر عناوین سری بازی Battlefield، از جمله خود بازی Battlefield 2042، بازی Battlefield 1942، Battlefield: Bad Company 2 و Battlefield 3 اشاره کرد.
عناصر موجود در این حالت شامل مواردی مانند نقشهها، سلاحها و وسایل نقلیه میشد و بازیکنان میتوانستند به طور بالقوه، رقابتی را طراحی کنند که در آن نیروهایی از زمان جنگ جهانی دوم در برابر نیروهایی کوچکتتر اما مدرنتر از سربازان آیندهنگر، به مبارزه با یکدیگر میپرداختند. حالت Portal نه تنها به طرفداران اجازه داد که برخی از محبوبترین عناوین سری بازی Battlefield را دوباره تجربه کنند، بلکه قدرت بسیار زیادی را در اختیار بازیکنان قرار میداد تا نوع تجربهای که قصد ایجاد کردنش را دارند و میخواهند با دیگران به اشتراک بگذارند را شخصی سازی کنند.
هیاهوی پیش از انتشار حالت Portal بازی Battlefield 2042 به سرعت با عرضهای نامناسب از بین رفت و بسیاری از بازیکنان انتشار آن را به کمبود محتوایی که یک بازی Battlefield باید داشته باشد، متهم کردند. برای مثال، بازی Battlefield 2042 هیچ بخش تکنفرهای نداشت و از این رو، فشار روی ماهیت چندنفره بودن آن دوچندان شد. علاوه بر این، ویژگیهایی کلیدی مانند تابلوی امتیازات بخش چندنفره و سیستمی سنتی چهار کلاسه این سری در زمان عرضه در بازی Battlefield 2042 وجود نداشتند که منجر به کاهش سریع مخاطبان در مدت کوتاهی پس از انتشار شد و استودیو DICE در هفتههای پس از انتشار بازی، با چالشهای مهمی در بازیابی اعتماد و تکامل بازیکنان روبرو شد.
مطالب مرتبط: نسخه بعدی بازی Battlefield توسط بزرگترین تیم شرکت EA ساخته میشود
استودیو DICE با پشتیبانی از بازی Battlefield 2042 در دوران پس از انتشار، عملکرد خوبی را از خود نشان داده و این بازی را به اصول اولیه و همیشگی سری بازی Battlefield بازگردانده و در عین حال، مقدار زیادی سلاح، وسایل نقلیه، نقشهها و موارد دیگر را به این بازی اضافه کرده است. اما علیرغم وعدههایی مبنی بر پشتیبانی مستمر از حالت Portal این بازی در دوران پس از عرضه، این حالت هیچ به روز رسانی رضایت بخشی در مورد نقشهها، سلاحها یا وسایل نقلیه جدید را دریافت نکرد و اساس با گذشت مدتی نسبتا کوتاه، از یادها رفت. متاسفانه، با پایان یافتن پشتیبانی پس از عرضه فصل هفتم این بازی، به نظر بعدی میرسد که استودیو DICE به توسعه حالت Portal برای عناوین آینده سری بازی Battlefield ادامه دهد. چنین چیزی باعث میشود حالت Portal یک حالت کم استفاده و توسعه نیافته باشد که فرصت تبدیل شدن به یک تجربه تعیین کنند برای این سری را از دست داده است.